Waarom is mijn snot oranje?

Ik ben al zo'n week of 4 verkouden, waarvan de laaste 2 alleen maar een (hele erge) snotneus. Dit verschilt ook per dag. De ene dag heb ik een redelijk normale snotneus, gewoon groen met geel en niet extreem veel. Maar er zitten ook dagen tussen, zoals vandaag. Dan is mijn snot dik, slijmerig, oranje (-bruinig), en het is echt ontzettend veel.. Mijn vraag is, waarom is het oranje en is dit erg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (1)

Misschien zit er wat bloed en slijm bij, dit lijkt dan oranje of soms rose omdat het vermengd is met snot en vocht.