Hoe noem je die vetophoping (of andere "inhoud") in de nek (zie plaatje) ?

Op die locatie zie je wel vaker een soort verdikking en tot op heden en ook bij navragen aan een fysiotherapeut is tot nu toe geen duidelijke naam genoemd (wel zijn de Latijnse hals/nek/bovenste borstwervels bekend uiteraard.
Zelf noem ik dit 'deel' maar de schoft(hoogte) of zou ik teveel met dieren omgaan? ;)

Het kan uiteraard ook daar een wat uitpuilende nekwervel komen; door bv te langdurige onjuiste houding ?

Er wordt gesuggereerd (lijkt mij onzin, maar wel leuk bedacht) dat dit zou komen doordat te vaak en lang de douchekop is gericht op die locatie en daar zo "soort eelt" oid ontstaat :)

Bij overgewicht (mannen en vrouwen) zie je ook iets vaker deze verdikking? Waarom dan opvallender op die locatie?

Opvallend ook is dat je deze verdikking bijna nooit ziet bij nog jonge mensen, onder de 25 jaar bv en juist meer bij de 40-50 plussers?

En wie er hier meer over kan vertellen, is dan deze "lokale verdikking" door bv oefeningen (of ingreep) ook weg te krijgen of in andere stand?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is waarschijnlijk de 7de nekwervel. Dat is een wervel die altijd wat uitsteekt. Als iemand met zijn hoofd naar voren buigt zie je dit meer. Door het aannemen van een ongunstige houding door het hoofd wat naar voren te hebben, valt deze meer op.

Bronnen:
studie oefentherapie

De plaats welke u aanwijst met uw wijsvinger is de laatste Cervicale wervel C7. Die steekt een beetje uit tov de andere. Pas daarna beginnen de Thoracale wervels. Bij jonge mensen zijn de nekspieren nog sterk ontwikkeld en daardoor ziet men die C7 minder uitgesproken. Toegevoegd na 4 minuten: Nog even bij vermeldren dat een vetophoping net onder de huid zit en ingekapseld (cyste), die kan u dan tss duim en wijsvinger nemen en bewegen, die zit als het ware los. Het punt in uw nek welke u aanwijst zit vast.

Bronnen:
http://www.chronischepijnforum.be/cpf/inde...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100