Tijdens migraine kun je alles eten.
Jij voelt zelf aan wat je hebben kan en wat niet. Van bepaalde dingen zul je afkeer hebben terwijl je die dingen normaal wel graag lust.

Maar als jij tijdens migraine kan eten...nou dan wil ik graag jouw migraine ruilen voor de mijne, want die kan dan nooit zo erg zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee maar je hebt erna nog een poosje (nou ja ik dan) dat je nog wel hoofdpijn hebt maar niet zo heel heftig meer. En een migraine aanval kan tot 2 dagen duren, dan moet je echt wel een keer eten of drinken
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Tja, ik heb tijdens een aanval echt geen honger, het idee van eten staat me dan echt tegen. Ik drink dan wel veel water (en kots dat ook weer uit) Inderdaad, het klopt dat je daarna nog flink hoofdpijn hebt. Tenminste dat heb ik ook, misschien niet iedereen. Maar ik dacht echt dat je tijden de echte aanval bedoelde :-) Ik voel wel dat ik bepaalde spullen, op een bepaald moment niet moet eten, omdat die hoofpijn gaan triggeren. Terwijl ik ze op andere momenten wel kan nemen. Chocolade, nootjes, koffie, cola bijvoorbeeld. Normaal kan ik dat prima hebben. En dan ineens komt het gevoel, dit moet ik nu niet nemen, want anders... Raar iets hoor het menselijk lichaam :-) Vandaar ook dat ik zei dat je aanvoelt wat je wel en niet moet nemen. Maar misschien heeft niet iedereen dat. Mijn ooms, oma, broer en moeder hebben dat wel. Dus vandaar dat ik er vanuit ging dat iedereen dat zou hebben.
Ik heb t ff voor je opgezocht,want ik heb vaker gehoord over dat eten echt wel invloed kan hebben op migraine.

Gierst zorgt dat migraine wegblijft,

- Lijnzaad

Een ander product dat goed werkt tegen migraine is lijnzaad. Er zitten namelijk omega3-stoffen en vezels in. Doe een schepje lijnzaad in je yoghurt ’s ochtends en de kans is groot dat je geen last van migraine krijgt.

- Vis

Een lekkere verse vis helpt ook goed tegen migraine. Hier zit namelijk ook dat belangrijke ingrediënt in tegen migraine: omega3.

- Spinazie

Van spinazie word je niet alleen heel sterk maar het bevat ook belangrijke stoffen. Zo bevat spinazie veel ijzer en vitamine B2.
Vitamine B2 is een goede remedie tegen migraine.

Cayenne Peppers !!!

Neem geen

Poducten gemaakt van witmeel, suiker, honing, maïsstroop, gerstemout, glucosestroop en andere enkelvoudige suikers, geen gebak, ijs, snoep, bindmiddelen (zoals maïzena, aardappelmeel, custard), pizza's, ravioli, witte macaroni en spagetti, witte rijst, aardappelen, jam, frisdranken, limonades, chocola, pannenkoeken, griesmeel, puddingpoeders, beschuit, creamcrackers, witte bolletjes enz.

Vruchtensappen (zowel kant-en-klaar als vers geperst), wel de hele vrucht.

Koffie, thee, alcohol.

Kleur-, geur-, smaakstoffen of andere additieven.

Kaas

Vanille