Het Prostaat Specifiek Antigeen (PSA) is een eiwit dat normaal in geringe mate in het bloed aanwezig is. Het wordt gevormd in het klierweefsel van de prostaat, zowel in een gezonde als in een zieke prostaat.
PSA is momenteel de belangrijkste substantie in het bloed om prostaatkanker vast te stellen.
Zie voor meer informatie: Prostaat.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens wikipedia kan psa het volgende betekenen:

* Prostaatspecifiek antigen
* PSA Peugeot Citroën
* PSA International
* Pressure swing adsorptie (Adsorptie en regeneratie door drukvariatie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
PSA kan ook de Franse Peugeot en Citroen groep betekenen..

PSA Peugeot Citroën, afgekort PSA, is een Franse autogroep die de twee Franse automerken Citroën en Peugeot omvat. In 2008 produceerde PSA 3,26 miljoen Peugeots en Citroëns en behaalde het een jaaromzet van 54,36 miljard euro. Begin 2008 had het bedrijf ongeveer 201.690 mensen in dienst. De familie Peugeot bezit 30,3% van de aandelen en 45,1% van de stemrechten. Het bedrijf gebruikt de naam "PSA Peugeot Citroën" als aanduiding voor de beursgenoteerde holdingmaatschappij Peugeot S.A. en haar dochterondernemingen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt