wat is er als je een zurige witte geur uit je vagina komt?

als ik met mijn vinger in en rond om mijn vagina zit en daarna aan mijn vinger ruik ruikt hij heel zurig. het doe mij denken aan roggebrood met vis (allebei over de datum). ook zit er soms een wit kleverig goedje aan me vinger of in mijn onderbroek. dit ruikt daar naar. Vooral wat is dit of wat kan dit zijn? maar ook Wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is normaal om wat afscheiding te hebben, lees de informatie op deze pagina eens door: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/52410-vaginale-afscheiding-verschijnselen-onderzoek-behandeling.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ruikt telkens anders. En dat is normaal

Antwoorden (3)

Vaginale afscheiding is heel normaal, vrijwel alle vrouwen hebben het. ;) Dat het zo ruikt weet ik niet of het goed is, want het kan normaal ook een beetje zuur ruiken.

"Een andere term voor vaginale afscheiding is 'witte vloed'. Vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel. De wand van de vagina en de baarmoederhals maken vocht en slijm en zo nu en dan komt daar wat van naar buiten. Normale afscheiding is vloeibaar, doorzichtig en witachtig. Als het opdroogt, wordt het een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur; het kan ook zonder geur zijn.

Soms heeft een vrouw klachten over haar afscheiding. Er kan meer afscheiding zijn dan normaal. Of de afscheiding is brokkelig. De kleur kan afwijkend zijn: groengeel of sneeuwwit. Het kan ook een beetje bloederig zijn. De geur kan ongewoon of zelfs vies zijn. Afscheiding kan jeuk, irritatie of een branderig gevoel in en rond de vagina veroorzaken. Plassen en vrijen doen dan soms pijn."

In de onderstaande bron staat nog meer uitleg over hoe en wat. (Ik kan moeilijk de hele site kopiëren) Lees het rustig door :)

Als je de geur niet vertrouwd en je hebt nog andere klachten kun je de huisarts raadplegen, die kan je wellicht verder helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb nog een extra bron bij gezet met symptomen en uitleg wanneer het niet meer 'normaal' is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan een candidainfectie zijn, dit komt veel voor. Even langs de Ha, vaak hoeven ze niet eens te kijken, je krijgt een soort vaginale zetpil, en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaginale afscheiding is heel normaal en wordt ook wel witte vloed genoemd. Als het heel erg stinkt of de kleur verandert, dan kan er sprake zijn dat de zuurgraad in je vagina uit balans is. Dit kan komen door verschillende infecties. Bijv. een candida-infectie of bacteriële vaginose. Als ik jou was zou ik me in ieder geval niet heel zorgen, tenzij je heel veel witte vloed produceert en de kleur verandert.