als ik ongesteld ben heb ik 3 dagen door heel de tijd steken in de onderbuik. wat kan ik daaraan doen?

ik wil geen pillen van de apotheker ofzo. ik zoek eerst maar naar efficientere manieren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Paracetamol, feminax, warme kruik op je buik... Het hoort er nou eenmaal bij, en helaas komt t elke maand terug. Als je echt extreem veel last ervan hebt kun je in overleg met je huisarts evt een pil zoeken die zorgt dat je er minder last van hebt, maar dan moet je echt gaan testen welke voor jou goed is. Maar paracetamol of feminax helpt bij mij altijd prima. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms helpt het om een warme kruik op je buik te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een warm bad of de warme straal van de handouche helpen ook, evenals zo'n kussentje dat je in de magnetron kunt opwarmen met van die pitten erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
handdouche
Bij de meeste kruidenwinkeltjes hebben ze thee tegen kranpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker veel gaan sporten. Actief bezig zijn. Je maakt dan endorfine aan en dat werkt pijnstillend.
En je gaat niet zielig op de bank zitten en medelijde met je zelf hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was ook altijd mijn ervaring, zodra je goed in beweging komt gaat de pijn weg. Het is wel heel moeilijk om jezelf daar toe te zetten, maar het werkt echt heel goed.
Bij mij helpt Ibuprofen heel goed, en inderdaad: flink bewegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel water drinken hielp bij mij ook ( en veel bewegen;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat nog wel eens wil helpen, is de week voordat je je menstruatie krijgt, weinig koolhydraten gaat eten. Dus minimaliseer de aardappelen, rijst, brood en pasta. Aangezien de darmen ook last kunnen hebben van vrouwelijke hormonen, kunnen ze invloed hebben op steken, krampen enzovoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook veel steken in mijn onderbuik en ik bleek cystes om mijn eierstokken te hebben. Het kan zijn dat jij dat ook hebt, die kunnen niet altijd kwaad en door de hormonen heb je misschien een cyste tijdens je menstruatie en verdwijnt hij daarna weer. Misschien een keer een verwijs voor een echo vragen aan je huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn oplossing was om dan een wijntje te drinken , het ontspant en maakt je bloed dunner.