als ik ongesteld ben heb ik 3 dagen door heel de tijd steken in de onderbuik. wat kan ik daaraan doen?

ik wil geen pillen van de apotheker ofzo. ik zoek eerst maar naar efficientere manieren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Paracetamol, feminax, warme kruik op je buik... Het hoort er nou eenmaal bij, en helaas komt t elke maand terug. Als je echt extreem veel last ervan hebt kun je in overleg met je huisarts evt een pil zoeken die zorgt dat je er minder last van hebt, maar dan moet je echt gaan testen welke voor jou goed is. Maar paracetamol of feminax helpt bij mij altijd prima. Succes ermee!

Soms helpt het om een warme kruik op je buik te leggen.

Bij de meeste kruidenwinkeltjes hebben ze thee tegen kranpen!

Lekker veel gaan sporten. Actief bezig zijn. Je maakt dan endorfine aan en dat werkt pijnstillend. En je gaat niet zielig op de bank zitten en medelijde met je zelf hebben.

Bij mij helpt Ibuprofen heel goed, en inderdaad: flink bewegen.

veel water drinken hielp bij mij ook ( en veel bewegen;)

Wat nog wel eens wil helpen, is de week voordat je je menstruatie krijgt, weinig koolhydraten gaat eten. Dus minimaliseer de aardappelen, rijst, brood en pasta. Aangezien de darmen ook last kunnen hebben van vrouwelijke hormonen, kunnen ze invloed hebben op steken, krampen enzovoort.

Ik had ook veel steken in mijn onderbuik en ik bleek cystes om mijn eierstokken te hebben. Het kan zijn dat jij dat ook hebt, die kunnen niet altijd kwaad en door de hormonen heb je misschien een cyste tijdens je menstruatie en verdwijnt hij daarna weer. Misschien een keer een verwijs voor een echo vragen aan je huisarts

mijn oplossing was om dan een wijntje te drinken , het ontspant en maakt je bloed dunner.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100