kan het zo zijn, dat als je met de anticonceptiepil start op de eerste dag van je menstruatie, dat deze dan stopt??!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.9K

Antwoorden (3)

Nee,je blijft gewoon je menstruatie van een aantal dagen houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb weleens gehoord dat het bij sommige de dag erna al over is,dus je kunt er niet zo veel van zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de pil zitten hormonen die voorkomen dat er een eicel rijpt en vrij komt en het voorkomt tevens menstruatie. Om de natuurlijke menstruatie na te bootsen wordt bij de meeste pillen een stopweek ingelast waarbij je menstrueert.

Als je al ongesteld bent en je begint met het slikken van de pil, dan gaat dat nog gewoon even verder. Maar je bent - als je de pil op de eerste dag van de menstruatie inneemt op zich dan wel al vanaf die dag beschermd tegen zwangerschap omdat de pil dan meteen de ontwikkeling van een volgende eicel remt.

Als je later met de pil begint moet je 7 dagen een ander voorbehoedsmiddel - zoals condooms - erbij blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Bij sommige vrouwen stopt de bloeding al binnen een dag, bij anderen na een paar dagen of wordt het langzaam minder, en bij weer andere vrouwen stopt het helemaal niet maar gaat de menstruatie door zoals altijd.

Het komt in elk geval vaak genoeg voor dat veel vrouwen zich zorgen maken of ze toch niet zwanger kunnen zijn omdat hun menstruatie ineens stopt als ze met de pil beginnen. Maar dat is dus vrij normaal. Niet dat het altijd gebeurt, maar het kan zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, het hangt dacht ook wel een beetje af van het type pil. De hormonen in de pil stoppen doorgaans niet meteen de menstruatie. Maar het kan er een beetje door ontregeld worden. Dat stelt zich meestal na een tijdje wel weer in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andersom zijn er ook weer vrouwen die bij het starten met de pil bijna die gehele eerste strip continu bloedverlies blijven hebben. Het is gewoon bij iedereen weer anders. Maar het kan inderdaad zeker, dat de menstruatie die al begonnen was ineens minder wordt of zelfs al heel snel compleet stopt.