(water) drinken lest mijn dorst niet, wat nu?

Ik weet niet hoe het komt, maar al jarenlang zit ik met dit probleem. hoeveel ik ook drink, of het nou water is of wat anders, ik blijf mijn dorst behouden. Het gaat niet weg.
Wat kan ik daar aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit zou een oorzaak kunnen zijn, maar zeker maandag de huisarts bezoeken. Suikerziekte symptomen moeten zo spoedig mogelijk vastgesteld worden. Het snel ontdekken van suikerziekte is namelijk cruciaal. Bij tijdig ingrijpen kunnen ernstige gevolgen voorkomen worden. Anderzijds is het moeilijk om de symptomen tijdig te ontdekken. Bij prediabetes bijvoorbeeld is het erg moeilijk om symptomen te ontdekken. Het is belangrijk op de volgende aanwijzingen te letten: Veel drinken en plassen Bij hoge suikerwaarden in het bloed moet je vaker naar het toilet. Omdat de insuline niet aanwezig is in het bloed, of deze wel aanwezig maar niet effectief is, kunnen de nieren de glucose niet filteren. Ze worden overspoeld met glucose. Daarom onttrekken de nieren extra vocht aan het lichaam om de glucose te verdunnen. Veel plassen (en daardoor ook veel dorst) kunnen er daarom op wijzen dat er te weinig insuline in het bloed zit.

De dokter bezoeken. Her zouden je suikers kunnen zijn.

inderdaad, dacht ik ook meteen. Een teken van suikerziekte (diabetes) kan zijn dat je altijd dorst hebt.. Het kan ook aan je nieren liggen.. maar ik vrees dat je als je zeker wil weten wat het is best je arts raadpleegt en even bloed laat prikken. Op de site hieronder vind je meer uitleg want het kan aan vanalles liggen. Succes!

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekte...

Ga in ieder geval naar de dokter om uit te sluiten dat je bijvoorbeeld suikerziekte zou hebben. Omdat je niet overmatig plast is dat overigens niet aannemelijk. Het kan ook zijn dat je te weinig speeksel produceert en daardoor een droge mond blijft houden. Om speeksel te stimuleren kun je beter geen water drinken, maar iets zuurs, zoals sinaasappelsap. Ook kun je suikervrij kauwgum proberen. Zie voor meer tips op bijgaande website.

Bronnen:
http://www.tandarts.nl/mondverzorging/aand...

Eventueel zou je ook een biertje met minder alcohol kunnen drinken. Bier hydrateert namelijk erg goed. Dat is een van de redenen waarom veel glasblazers nog steeds met een glas bier voor de oven staan. Maar ik zou eerder even laten checken op suikerziekte, zoals hierboven al meerdere malen is aangegeven.

Aangezien je reeds jaren met dit probleem worstelt, kun je nooit aan diabetes type 1 lijden. Met heel hoge suikerwaarden immers houdt je lichaam het al tamelijk snel voor gezien en zou je allang gestorven zijn. Dus om de te hoge suikerwaarden van het bloed zal het hier hoogstwaarschijnlijk niet gaan. Het zou kunnen dat je wat te hartige smaak hebt waardoor je wellicht veel te veel zout binnenkrijgt. De overvloed aan zout in je lichaam zorgt ervoor dat je dorst krijgt. Door veel te drinken wordt het lichaam aldus in staat gesteld zich van het zout overschot te ontdoen. Minder zout consumeren dus en..mogelijk ben je dan verlost van dit probleem. Als je daarentegen weinig zout tot je neemt, lijkt het mij raadzaam je arts eens te raadplegen...(hetwelk je wellicht al in een veel eerder stadium had moeten doen, maar okay) Wat de reden is voor je welhaast onlesbare dorst..moet een arts vaststellen..maar dat het niet goed is..kan elke leek je wèl vertellen. Dus niet langer meer uitstellen maar..zo snel mogelijk naar de dokter.. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100