Mag je als je snipverkouden bent een kankerpatient (terminaal) verzorgen?

Morgen naar mam om haar een aantal dagen te verzorgen. Ze heeft nog maar kort te leven. Ik ben echt vreselijk verkouden. Kan ik nog wel gaan????? Ik wil niets liever dan bij haar zijn!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

ik zou dat aan de arts of verpleegster vragen ,en als die geen bezwaar maken hebben ze ook mondkapjes voor je ,want een kanker patient heeft geen weerstand en jou verkoudheid kan wel eens verkeerd aflopen voor je moeder,en dat wil je ook niet .ook al wil je dolgraag bij je moeder zijn ik heb in de zelfde positie gezeten en mocht met toestemming met kapje en desinfecterende zeep bij mijn moeder verblijven en heb daar ook nooit spijt van gehad dus vraag het eens aan de arts helpen willen ze echt wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi.
Hier is geen enkele wet tegen.
Dus, ja dus.
En je hoeft ook niet bang te zijn dat je de patiënt aansteekt... een verkoudheid oplopen is wel zo beetje zijn laatste zorg.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je weet niet wat je zegt manus. Ze zal maar moeite hebben met ademen, en pijn op de borst. Ook al zijn het dan de laatste dagen. Als ze die door moet brengen met extra pijn van bijvoorbeeld hoesten door een stomme verkoudheid, laat dan maar!
Ik kan dit niet aanraden hoor .Zeker moest ze chemotherapie volgen want dan staat ze al zwakjes.Vraag best eens aan de verzorgers of ze ten minste geen mondmasker kunnen missen en dat het dan kan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat word sterk afgeraden! Een kankerpatient is heel kwetsbaar. Voor hun kan jou snotneus levensbedreigend zijn. Een kind uit mijn broer zijn klas had ook een tumor. Ze gingen met de leerkracht soms op bezoek. Maar als je verkouden was of zelfs een beetje hoestte mocht je niet mee.

Ik snap dat je niets liever dan bij haar wil zijn. Maar jullie kunnen contact houden via de telefoon! Ik weet dat het niet hetzelfde is maar het is over je mam haar eigen bestwil.
Verzorg je goed!