Je menstrueert minder als je weinig weegt of zelfs ondergewicht hebt, menstrueer je ook minder als je klein bent? (bijvoorbeeld 1.50 - 1.65)

Dat 1e wist ik al, en het 2e denkt een vriendin van mij, en ik wil graag weten of het waar is. Op internet kan ik er niks over vinden.

Alvast bedankt!
(Ps: ik weet niet of deze vraag in de goede categorie staat)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,je lengte heeft er niks mee te maken alleen je gewicht.
Een vriendin van mijn is heel klein(1.53)en dun(gewoon erg slank-geen ondergewicht)en die menstrueert gewoon.
Ikzelf al een tijdje niet meer omdat ik veel ondergewicht heb(ik ben niet zo klein:1.70)en dan kan je menstruatie wel stoppen.
Wat je vriendin beweert klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens Laurena!

Antwoorden (3)

Iemand bij mij uit de buurt weegt weinig is klein en menstrueert weinig. Hoe dit kan weet ik niet, alleen weet ik wel dat dit vaker voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat verband is er niet want dan zouden bijv chinese vrouwen minder vaak menstrueren en dus ook minder vaak per jaar vruchtbaar zijn.

Je gaat bij ondergewicht minder vaak (of helemaal niet) menstrueren omdat je lichaam vaststelt dat je niet in staat bent om een zwangerschap uit te dragen dat heeft niets te maken met klein zijn en een goed gewicht hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben klein en licht en ben zonder pil 3 weken ongesteld dus nee jammer genoeg niet! ;)