Witte dodden in ontlasting wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
bamibal
11 jaar geleden
Dodden? Wat zijn dat?
Amadea
11 jaar geleden
Volgens GTB: lummels, lomperds; of dutjes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag me ook al in eerste instantie af wat 'dodden' zouden moeten wezen.....
En wat is wit ? Tandpasta-wit ? Gelei-wit ? melkwit ?
Is het hard ? Zacht ? Visceus ? Vloeibaar ?

Antwoorden (4)

Als je kleine witte sliertjes in je ontlasting bedoelt, kan het zijn dat je last van wormpjes hebt. Je kunt hiervoor naar de apotheek of drogist daar kun je een wormenkuur halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook slijm kunnen zijn. Het slijmvlies van de dikke darm is dan geïrriteerd. Dat zou kunnen zijn veroorzaakt door stress. Het is verder niet verontrustend, en stopt vanzelf weer als jij weer tot rust bent gekomen.
Amadea
11 jaar geleden
Slijm bij de ontlasting is volkomen normaal en zelfs noodzakelijk. Een gebrek aan slijm kan namelijk leiden tot obstipatie. De ontlasting wordt langs het slijmvlies van de darm vervoerd. Daarom zit er een glanzend laagje slijm rond de ontlasting bij de lozing ervan. Een overdaad aan slijm of slijm met bloed, kan duiden op een ontsteking. Of op een prikkelbare darm. Ga in zo´n geval naar de huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/24072/veel-voorkomende-afwijkingen-in-de-ontlasting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het om menselijke ontlasting? Kippen hebben bijvoorbeeld meestal wit in de ontlasting. Dat is kalk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat hier niet in de rubriek huisdieren...