is hoofdpijn langer dan 3 maanden gevaarlijk?

ik vroeg het me af misschien dat iemand er een antwoord op heeft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
paulus811
11 jaar geleden
Heeft de huisarts je bloeddruk opgemeten? Soms wordt hoofdpijn veroorzaakt door hoge bloeddruk en dat kan gevaarlijk zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb van mijn 14e tot mijn 28e IEDERE dag hoofdpijn gehad. Van ernstig tot minder ernstig, maar er was geen dag zonder. Ik heb een hersenscan gehad, bloedtesten, fysio, oog onderzoek, psycholoog....en nog zo veel meer. Gestopt met koffie, cola, energy...geen effect.
Gestopt met pijnstillers, geen effect.
En nog zo een aantal dingen. Oorzaak, nooit gevonden.
En toen op een dag, was het weg. Bij mij was het niet gevaarlijk, alleen heel erg vervelend. Pas wel op met overmatig gebruik van pijnstillers, want dit kan er voor zorgen dat je: Medicatie-afhankelijke hoofdpijn krijgt: http://www.hoofdpijnpatienten.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=167 Maar als jij zelf ongerust bent, dan kun je natuurlijk altijd naar een dokter gaan. Ik ging zelf pas na 3 jaar, en de dokter vroeg toen of ik bang was voor een tumor. Ik moest lachen en zei, "Nee, want dan was ik al wel dood geweest na 3 jaar."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja mn dokter heeft mn bloeddruk al opgenomen hij was een klein beetje hoog maar daar keek ze niet van op ze schrok eerder van het feit dat ik al zo lang hoofdpijn heb en door mn been heen zak,en hem ook niet meer goed kan optillen

Antwoorden (3)

je weet waarschijnlijk niet waar de pijn in het hoofd vandaan komt, het kan zijn door spieren die strak zitten in de nek of rug maar kunnen ook ernstigere dingen zijn. In het eerste geval is het niet gevaarlijk maar is het gewoon vervelend in het andere geval kan er iets zijn in de hersenen. Toch misschien handig om langs de huisarts te gaan, die kan er meer informatie over geven en onderzoeken verrichten want met hoofdpijn lopen is ook gewoon enorm vervelend. Mocht het niet constant zijn kan het ook migrane zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lastige is ook dat ik niet goed meer kan lezen en door mn rechterbeen heen zak en ik ben elke dag stront misselijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben zelf ooit voor naar de dokter geweest omdat ik erg veel last van had van hoofdpijn, maar als je bijvoorbeeld ineens slecht kan lezen of tegen deuren oplopen zonder dat je door hebt, etc dat soort dingen dan kan je eventueel last hebben van een tumor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik moet dinsdag naar de neuroloog voor verder onderzoek laat het wel even weten als ik meer weet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke succes, als het iets ernstigs zou zijn wat acuut verholpen moest worden dan was u/je gelijk doorgestuurd maar deze pijn is natuurlijk ook niet fijn. Ben benieuwd wat hier uit komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben bij de neuroloog geweest,zaterdag krijg ik een mri van mn nek en hals en 11 september krijg ik een mri van mn hoofd.
Het antwoord is: of je hebt een kwaadaardige ziekte/letsel of aandoening, of je hebt chronische hoofdpijn:

Chronische hoofdpijn is zeer langdurige hoofdpijn, van meer dan 15 dagen per maand. Bij chronische hoofdpijn is onduidelijk of de hoofdpijn ooit stopt en als het stopt, wanneer. Bij sommige mensen is spanningshoofdpijn zo veelvuldig dat de hoofdpijn chronisch genoemd mag worden.

Sommige medicijnen hebben eveneens hoofdpijn als bijwerking, en ook het dagelijks innemen van pijnstillers voor hoofdpijn kan leiden tot een toestand van chroninsche hoofdpijn, medicijn afhankelijke hoofdpijn genoemd.

Bovendien kan het voorkomen van hoofdpijn een symptoom zijn van een andere ziekte of worden veroorzaakt door psychische problemen (bijvoorbeeld door veel stress of spanning).

Het probleem van chronische hoofdpijn is dat behandeling met verdovende (pijnstillende) medicijnen na verloop van tijd niet meer effectief is. Door enkel de symptomen aan te pakken blijft de oorzaak bestaan en ontstaat daardoor een grote kans op medicijn afhankelijke hoofdpijn. Een echte oorzaak is vaak niet te vinden, waardoor patiënten lang met hoofdpijn moeten leven.

Ben je al naar de huisarts geweest? Zo ja, wat heeft hij/zij verteld?

Zo niet, dan zou ik zsm naar de huisarts gaan of direct een neuroloog raadplegen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik ben al bij de dokter geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de neuroloog,ze zei ook dat ik deze maand nog gezien moest worden anders zou ze er spoed achter zetten,moet volgende week dinsdag naar de neuroloog. ik dacht zet deze vraag er toch op misschien om te kijken of mijn klachten overeenkomen met anderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop echt van harte dat ze je kunnen verder helpen, het is al fijn dat ze het ernstig aanpakken, hopelijk is het niet zo ernstig en gaat het vanzelf weer weg, ik heb een nekfractuur opgelopen paar jaar terug en ik weet echt wel wat aanhoudende/barstende hoofdpijn is. Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje wel,ik laat wel even weten hoe het is gegaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben bij de neuroloog geweest,zaterdag krijg ik een mri van mn nek en hals en 11 september krijg ik een mri van mn hoofd.
Mogelijk heb je spanningshoofdpijn, dat voelt als een band om je voorhoofd, die erg drukkend is.
Dit soort hoofdpijnen, wordt veroorzaakt door veelvuldig en langdurig stress.
Je zit dan mogelijk al voor lange tijd in een vervelende situatie op school, thuis, werkplek, relatie enz.
Uiteindelijk kan dat resulteren in buikpijn, maagpijn en/ of hoofdpijn.