ik neem elke avond voor het slapen gaan de pil in. is het waar dat als je daarna grote bootschap doet het niet meer veilig is om te vrijen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duurt wel minstens 6 uur voor dat je je pilletje hebt uitgepoept
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die boot flink schommelt zodat je misselijk wordt en gaat overgeven, kan het onveilig zijn.
Maar van een grote booDschap wordt de pil niet onveilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal deze boodschap wel begrepen worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
#proest# moolkees in de bocht... kan alleen voor mezelf spreken maar bij mijn komt het door: zowel de boodschap van jou als de bootschap van de vraagsteller. :)

Antwoorden (2)

Nee, dat is alleen als je ziek bent en bijvoorbeeld diarree hebt of moet overgeven, of aan de antibiotica zit.

"Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.
Als u 36 uur na de vorige pil nog moet braken of nog dunne diarree hebt, of als het de eerste maand is dat u de pil gebruikt, kan dan voor meer informatie bij de tekst over uw eigen anticonceptiepil elders op deze site. Daar staat bij elk anticonceptiemiddel het advies wat u moet doen bij het kopje 'Hoe' en het kopje 'Dosis vergeten'. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel dank!
Goede regelmaat is een betere bescherming tegen ongewenst zwanger worden. Als je de pil slikt (of elke andere pil) en hij komt er niet meer uit (overgeven) dan wordt deze gewoon door het lichaam opgenomen. Uitwerpselen en urine zijn gewoon lichaamsafvalstoffen die het lichaam niet meer nodig heeft. Alle stoffen die het lichaam uit jouw voedsel (eten en drinken) kon halen zijn er uit en het is er klaar mee. Jouw pil zit hier niet tussen maar zal als het door het lichaam is geweest (opgenomen) pas worden afgescheiden. Maak je maar geen zorgen.