als ik loop krijg ik pijn in mijn rechter kuit als ik even stil sta is het weer over, noemen ze etalage benen ,hoe kom ik daar van af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het belangrijkste is dat u op tijd in actie komt. De klachten zijn vervelend, maar hoeven dan nog geen ernstige gevolgen te hebben. Een belangrijk deel van de behandeling heeft u in eigen hand. Stoppen met roken, de juiste hoeveelheid beweging en zo mogelijk afvallen, zijn de belangrijkste aandachtspunten. Verder is een goede voetverzorging belangrijk - met name als u suikerziekte heeft - om te voorkomen dat de slechte bloedtoevoer leidt tot slecht genezende wondjes of zweren. Probeer daarom wondjes, bijvoorbeeld bij het knippen van de nagels, te voorkomen.

Het is belangrijk om te blijven bewegen, ook al doet dat pijn. Door elke dag te wandelen en dat geleidelijk op te bouwen, verbetert de bloedtoevoer in de benen en kunt u steeds langer zonder klachten lopen. Het is belangrijk om het wandeltempo zo te kiezen dat u ook echt pijn voelt. Als u niet wandelt, zult u sneller klachten krijgen. Bent u onzeker over uw mogelijkheden, vraag dan bij uw fysiotherapeut advies en begeleiding om op een verantwoorde manier te bewegen.

Read more: http://www.hartziekte.be/etalagebenen.html#ixzz23ifAtPsn
fremar
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk leidt het plaatsen van en stent tot verlichting .
Tenminste als de oorzaak het (zeer gedeeltelijk) dichtslibben van een ader is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang je er last van hebt en of je de diagnose van een dokter hebt gekregen? Het kan ook kramp zijn ? heb ik ook al een tijdje last van, ik leg vaak mijn benen omhoog en ga dan masseren , het wordt er steeds beter door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou natuurlijk ook kunnen beginnen met de nodige rek en strek oefeningen om de pijn in je kuiten te verminderen.
Het kunnen ook vastzittende of ( te ) korte spieren zijn die dit ongemak veroorzaken