Hoe weet ik hoeveel ik weeg zonder weegschaal?

onze weegschaal is al heel lang kapot maar wil graag afvallen.
hoe kan ik er dus achter komen hoeveel ik weeg zonder weegschaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.5K

Het beste antwoord

Om af te vallen heb je geen weegschaal nodig. Je kunt even goed de centimeter gebruiken. Meet af en toe je middel en heupen en dan weet je ook of je afgevallen bent.
Of koop gewoon een weegschaal, volgens mij heb je er al eenvoor n paar tientjes
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weeg me altijd bij de Mediamarkt :-) Daar kom ik toch 1 keer per maand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slim,en je houdt geld over wat de weegschaal betreft.
En voor de rest kan mij die zaak gestolen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is natuurlijk persoonlijk. Een tv is een tv, en voor 50-100 € ga ik graag naar de MediaMarkt. BCC heeft een prut aanbod, ITs en MegaPool zijn failliet en dan heb je het wel gehad. Service krijg je nergens meer.
Ga je meten i.p.v. wegen. Als je blijvend wilt afvallen, moet je bewuster gaan eten en meer gaan bewegen. Deze combinatie zorgt ervoor dat je vet afvalt, terwijl je spiermassa aanmaakt. Maar omdat spieren zwaarder zijn dan vet, is het resultaat veel beter te zien aan je omvang dan aan je gewicht. Soms moet je een maatje minder gaan dragen, zonder dat je echt veel bent afgevallen, puur omdat je het vet door spiermassa hebt 'vervangen'.

Meten is ook een goede controle of je echt vet bent afgevallen. Als je op een gezonde manier afvalt, verlies je (veel) meer centimeter rond je buik dan rond je heupen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een grote vierkante bak met water, ga er in zitten en vul de bak totaan de rand, ga even kopje onder terwijl de bak nog voller loopt.
Loopt de bak over ,stop je, ga er uit en reken uit hoeveel water er uit de bak is, het aantal liters water is ongeveer je lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt vaak prachtige antwoorden !!! net zoals deze, maar tjongejonge wat een werk weer LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, dank je!
Zonder weegschaal was de vraag volgens mij, en volgens mij kan dat maar op 1 manier en dat is: kracht x arm is kracht x arm m.a.w.
Je neemt een grote balk en precies in het midden leg je een spits toelopende blok of steen zodanig dat de balk precies horizontaal weegt.
Aan het ene eind sta je zelf 1 meter van het eind aan het andere eind leg je een gewicht van bijv 60 kg nu is het gewoon een kwestie van schuiven met dat gewicht, het is dan wel zaak dat je zelf blijft staan en een 2e persoon met het gewicht zodanig gaat schuiven dat het precies in balans komt, je kunt dan met voorgaande formule precies uitrekenen wat je zelf weegt.
Op dezelfde manier kun je ook uitrekenen hoe hard je moet trekken en met welke afstand als je weet wat het gewicht van het te trekken voorwerp is, ( de afstand tot het middelpunt is een bekend gegeven )

Heb dat vroeger bij de les van mechanica gekregen.

Toegevoegd na 10 minuten:
voorbeeld je hebt een balk van 5 meter lengte precies in het midden wordt het ondersteund en op 2,5 meter van het midden staat een persoon van 100 kg.
Als het gewicht op 2 meter zou staan dan weet ik dat het gewicht 125 kg moet zijn om weer in balans te geraken.
Staat die zelfde persoon op bijv 1,65 meter van het midden af en aan de andere zijde nog steeds op 2 meter dan zou het gewicht 82,5 kg moeten zijn om precies in balans te komen
rekensometje is als volgt 2,5 x 100 kg is 250 kg : 2 meter is 125 kg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad ; meten is weten!
Maar bij een kringloopwinkel is een weegschaal soms maar 5 euro! , het zal wel niet zó precies wezen maar je kan er wel enige baat bij hebben , ikke zelf al jaren!
Het schijnt ook zo te zijn dat als je jezelf weegt op verschillende weegschalen ,jou gewicht verschilt per weegschaal!
Als ik mij thuis weeg ben ik altijd lichter dan bij mijn moeder!!! (erg vervelend , krijg vaak op mijn kop) en bij de huisarts wil ik het vaak niet weten , weer anders!
Als je je eigen gewicht bij houd op je eigen weegschaal dan weet je in ieder geval of je aankomt/afvalt!
Succes!