Ben jongen van 20 en heb donkere kringen rond mijn ogen. Hoe krijg ik deze weg?

Ben onlangs veel afgevallen en begon opeens zwarte oogkringen op te merken. Ik let wel op mijn voeding en drink veel water, maar zie nog altijd geen verschil. Ook slaap ik voldoende, ong 7 à 8 uur per nacht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
waren de donkere kringen er eerst nog niet? weet je zeker dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt?

Antwoorden (2)

"Over het algemeen kun je zeggen dat de kwaliteit van de slaap belangrijker is dan de hoeveelheid slaap."

Soms kan het zijn dat je niet voldoende uitrust in deze 7/8 uur slaap. Verder zou je gezichts (wake-up) creme kunnen gebruiken; hier heb ik goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees beneden over het verband tussen donkere ringen rond ogen en nieren. Misschien heb je er iets aan. Volgens het artikel moet je meer basenvormende voedingsmiddelen gaan eten en de zuurvormende laten staan. En veel water drinken.
De oorzaak is natuurlijk moeilijk vast te stellen, maar je kunt de kuur in ieder geval proberen.