Zorgen zogenaamde proteïnen shakes echt voor meer spieren, en zit daar dan ook kracht in?

Om mij heen nemen een aantal mensen van die proteïne shakes omdat e zichzelf niet gespierd genoeg inden. Ik vind dit eerlijk gezegd onzin en betwijfel het effect ervan, bovenop een normale gezonde voeding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, die shakes zorgen niet voor meer spieren
en er zit ook geen kracht in.

In sommige gevallen, dus bij extra veel en stevig trainen van de spieren, kan het helpen bij de opbouw van die spieren.

Omdat het lichaam van sporters tijdens de training en het herstel vaak een grote behoefte heeft aan vooral koolhydraten en eiwitten, kan een situatie ontstaan waar gewone gezonde voeding deze hoeveelheden niet kan leveren of het volume van de maaltijden te groot zou worden om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Hier biedt sportvoeding in de vorm van supplementen een zinvolle en verantwoorde oplossing. Hun speciale eigenschap is dat zij voedingsstoffen in geconcentreerde vorm leveren en vaak ook de inname van enkele bouwstenen van voedingsstoffen (b.v. aminozuren) mogelijk maken.

Bij het voorbeeld van eiwit wordt dat snel duidelijk. Eiwit, ofwel proteïne, is (zoals in de bron wordt uitgelegd) dé bouwstof voor ons lichaam, o.a. voor spieren.

Maar als je die spieren NIET of heel weinig gebruikt,
dan zul je door het nemen proteïnen shakes echt niet meer spieren of stevigere spieren krijgen.....

http://www.bodyconsult.nl/sportvoeding.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij werken deze shakes alleen als je daarnaast veel sport.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee onzin,en eigenlijk zijn het nog dikmakers ook.
Normale voeding en lekker sporten geeft het beste resultaat.