ik ben voor het eerst ongesteld. (3) dagen geleden maar waneer beginnen me borsten dan te groeien ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoe oud of jong ben je?

Antwoorden (4)

Als het goed is zijn jouw borsten al bezig met groeien. Want dat gebeurt als eerste, en daarna word je ongesteld. Maar het gaat heel geleidelijk, dus je zult het eerst nog niet in de gaten hebben. Geduld!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt ze waren al bezig met groeien maar is het niet dat na zoveel dagen ze wat sneller grooter woorden ??
Amadea
11 jaar geleden
Nee, zo gaat dat niet. Het zou verontrustend zijn, als ze zo snel groeiden!
Veel meiden krijgen een groeispurt in stadium 3 en worden voor het eerst ongesteld in stadium 4. Dat is zo’n 2 tot 3 jaar na het begin van de borstontwikkeling. Maar eerder of later kan ook en ook dat is normaal.

De stadia van ontwikkeling van je borsten.

Stadium 1: je tepelhof is nog hetzelfde als toen je een klein meisje was.

Stadium 2: je tepelhof komt wat naar boven. Je kunt er met je vingers een knobbel onder voelen die gevoelig kan zijn

Stadium 3: je borsten zijn nog klein maar je ziet al wel duidelijk de vorm van een borst.

Stadium 4: je borsten zijn verder gegroeid en de tepelhof kan wat hoger liggen dan de rest van je borst.

Stadium 5: je borsten zijn volgroeid, de tepelhof is bruin geworden en ligt meestal niet meer hoger dan de rest van de borst.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.medicinfo.nl/%7Bb01ca8f9-f55d-4aba-b00a-9b56b82c5669%7D#{40327319-53d9-422a-bd35-5ce8eb816905}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet iedereen groeit en ontwikkeld zich volgens 'het boekje'. Ze komen bij jou heus wel, heb geduld! :)
Waarschijnlijk heb je al (beginnende) borsten, maar heb je nog geen ondersteunende BH nodig.

Voorbeeldje: Ik had bijna geen borsten en werd ongesteld terwijl mijn zusje al (bijna) volgroeide borsten had en toen pas ongesteld werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is bij iedereen verschillen mijn borsten zijn al ver gegroeid maar ik ben nog niet ongesteld geworden dus no worries ;)