Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zwarte kots. Wat te doen?

Ik kom net terug van mijn vakantie met vrienden en een vriend van me kotste (heel ranzig) zwarte spul uit. Zoiets maak ik voor t eerst mee en ik zou graag willen weten wat de eventuele gevolgen zijn hiervan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
45.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes met schoonmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwart overgeven betekent meestal een bloeding ( oud) in de maag
Ga naar de dokterspost!
Klinkt als een maagzweer die heeft gebloed
Of ze heeft wel iets heel raars gegeten(?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een raar antwoord
Maar als ik veel cola heb gedronken en moet overgeven zitten er allemaal bruine zwarte plekken in.. Maar zeker naar een huisarts gaan want is het oud bloed of een maagzweer. Dan word je er
Niet blik van

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zwart braaksel kan duiden op oud bloed!!! NU huisarts!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geachte,

Ik moet u doorverwijzen naar een dichtsbijzijnde spoeddienst. Als de vomitare van uw vriend zwart kleurt, dan kan dat wijzen op hematemesis. (Maagbloeding)

Dit klinkt misschien een beetje 'overdreven'. Maar ik heb ervaring in de medische wereld, en ik weet dat een maagbloeding niet altijd gepaard gaat met pijn. Het kan heel goed zijn dat je er niets van voelt.
Ik ken de situatie niet, alsook de symptomen die uw vriend vertoont.
Zoals ik al eerder zei, een bezoekje aan een spoedarts zal geen overbodige luxe zijn...

Met een beleefde groet,
Jaydee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard direct naar de poli want dit kan duiden op een maagbloeding. Maar ookmzou het kunnen dat je vriend iets tegen diaree heeft ingenomen zoals Norit. ( moet je hem even vragen) dat geeft namelijk ook bij het overgeven zwart spul. In elk geval, snel naar een arts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding