Hoe krijg je meer energie om na je werk thuis dingen te doen?

Als je een stomme baan hebt en het niet lukt om een nieuwe te vinden (onder andere door vermoeidheid door de stomheid van die baan, vicieuze circel...)

En je echt elke dag uitgeput thuiskomt, je huis een puinhoop wordt (omdat je al zes uur per dag bij anderen schoonmaakt en dan geen zin meer hebt om dat thuis ook nog eens te doen).

Waar haal je energie vandaan?

11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (10)

Meestal krijg je juist energie door energie te verbruiken. Dus als je thuis komt niet op de bank ploffen maar eerst een blokje of wat te lopen of te fietsen.Iig even iets doen wat je echt leuk vindt. dan de puinhoop hoekje voor hoekje opruimen, hoeft niet op een dag of avond,en van daaruit verder. en vooral moed houden en blijven zoeken naar iets anders. Misschien kun je ook een avond besteden aan een vereniging waar je lid van wordt om gewoon eens uit de sleur te zijn
anneliez
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Ik ben nu een keertje naar yoga gegaan 's avonds. Ik had daarna zoveel energie, dat ik niet meer kon slapen... Maar het was wel heel fijn om te doen.
anneliez
11 jaar geleden
die yoga blijven volhouden dan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.....maar op een ander tijdstip! Ik heb ook yoga 's-avonds gedaan en kon inderdaad niet meer slapen. Toen ik 's-ochtends yoga ging doen was ik lekker actief de rest van de dag. Maar dat moet wel passen in je schema natuurlijk.
En misschien zat het wel tussen de oortjes hoor: mijn yogalerares zei, dat het niet zo vaak voorkwam. De meeste mensen schijnen er juist lekker rustig van te worden.
Snuffel
11 jaar geleden
Nou, ik was helemaal hyperdepieper.
Snuffel
11 jaar geleden
Zit ik nu net frisgewassen (ik rook een beetje zweterig na al dat schoonmaken vandaag bij 35 graden) klaar in mijn yoga-kloffie, is de juf ziek. Onderneem ik ook eens wat... zucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij Snuffel, anders zou je vanavond en vannacht met dit hete weer helemaal hyperdepieper doorgaan met soppen en boenen LOL!!!
Snuffel
11 jaar geleden
haha!
Snuffel
11 jaar geleden
Hoewel mijn eigen huis wel een sopbeurt kan gebruiken. Daar heb ik 's avonds nooit meer zin in, na de hele dag wc's poetsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat schreef je ergens, daarom reageerde ik daarop ;-)
Maareh: zaterdag wordt het koeler hebben "ze" me ingefluisterd, en die paar daagjes kan het vast nog wel lijkt me. Mijn oma zei altijd: het is hier schoon genoeg om niet dood te gaan ;-))
Ga iets doen wat je WEL leuk vind na je werk.

Door alle negatieve gedachten put je jezelf uit, daar haal je alle energie mee uit je lichaam. En in die mood zal je ook geen nieuwe baan vinden.

Ik ben ook werkzaam in de schoonmaak, ik verdien er mijn geld mee zodat ik de leuke dingen kan doen die ik van mijn geld doe daar haal ik de positiviteit uit.
En echt ik doe ook minder in mijn huishouden dan zou moeten, maar zo be it.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel, elk nadeel heeft ook een voordeel.
Schoonmaken hoeft niet dodelijk voor je geest te zijn.
Sterker nog!

Als je mobiel/smartphone hebt kun je podcasts downloaden van bijv. Buitenhof/Casa Luna/Radio Bergeijk/luisterboeken evt. informatief. Leer een taal, gebruik bijvoorbeeld software Wrts om woordenlijsten te maken en Wrts zet die voor jou om in mp3-bestanden die je dan kunt beluisteren. Ik garandeer je - de tijd vliegt om.
En je werk - dat doe je gewoon op de automatische piloot - geen hond die het verschil ziet :)

En dan nog een tip: koop Nike Air schoenen. Scheelt enorm qua uitgeput zijn. Til niks zwaarder dan je kan handlen. Want de baas komt echt niet aan je bed staan om je handje vast te houden als jij rug/schouderklachten krijgt.

En verder beetje discipline aan de dag leggen. Eerst je eigen zaakjes op orde brengen en houden. Dan pas elders schoonmaken. Zorg dat dat aanrecht leeg is en blijft. etc. Dan is het ook leuker thuiskomen. Kun je meteen iets leuks doen ipv. balen dat je huis er niet uitziet.

Met 6 uur werk per dag heb je mooi mazzel. Tijd genoeg om een andere baan te zoeken. Met een positieve instelling heb je meer kans op die leuke baan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Feitelijk hebben mensen met kantoorbaan meer pech als jij want die zitten in hun hamsterrad, moeten hun hoofd bij hun werk houden en kunnen zich in die tijd niet verder ontwikkelen. jij wel dus! Go for it.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het probleem is dat je door de zon op deze warme dagen
uitgeput raakt.
het juiste antwoord is om te ontspannen eventueel
nog eten of drinken en dan aan de slag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Klopt, de hitte werkt ook niet erg mee.
focus op andere dingen dan alleen het poetswerk. ga er meer ontspannen in. ik doe hetzelfde werk alleen ligt mijn doel op clientcontact en niet op het poetswerk. je bent ook geen poetsmiep maar mens. dus zo simpel is het eigenlijk. Probeer anders in je baan en in je leven te staan. eigenlijk moet je die vicieuze cirkel doorbreken zonder dat je daadwerkelijk van baan kan veranderen. succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even kort en krachtig antwoord .
misschien dat het je helpt .om die cirkel te doorbreken .

draai het eens om .

hoe zou het voor je zijn ...of hoe zou je leven eruit gaan zien als je niet die (stomme )baan had ?

wees trots op jezelf dat je werkt en voor je eigen hachje zorgt .
bedenk elke dag wat het je oplevert de positieve kant van je werk ,contact met de mensen .

schoonmaken kan voor jou stom werk zijn maar die andere is er in de meeste gevallen je zeer dankbaar voor .

succes ermee .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord berust misschien op een gokje: Maar ik denk dat je het gevoel hebt, dat je veel te veel moet doen en niet weet waar je moet beginnen. Je creeert een soort angst om er überhaupt aan te beginnen.
Bedenk heel goed: dat je thuissituatie 100% goed moet zijn, wil je het op je werk of elders tot een succes brengen. Vraag een positief ingesteld iemand bijvoorbeeld vriendin of familie. leg de situatie uit en laat je gaan!
Zorg ervoor dat je lekker in je vel zit. De basis hiervoor is een huis waarin je je prettig voelt. Lekker gezond eten hoort hier ook bij. Dit ga je ook niet doen als het thuis een puinhoop is. Gooi dingen weg en trakteer jezelf op nieuwe spullen als het beetje bij beetje beter met je gaat.
Succes! Dus: gewoon beginnen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Geen gekke gedachte. Dank je wel.
energie krijg je door goed gezond te eten, genoeg te bewegen (daarbij energie te verbruiken) en plezier in je leven te hebben.

dat zijn de pilaren.

het gaat er meer om dat als je "uitgeput" thuiskomt, je niet "kapot" op de bank voor de buis gaat liggen, want eenmaal op die bank, kom je er niet meer af.
als je ook denkt: "ik moet iets doen" zal je dat moeten omdraaien en ervan moeten maken "ik wil iets doen".

je moet jezelf eigenlijk voor de gek houden (in het begin) en even doorzetten om te bereiken wat je wilt.
maak een rooster met bijvoorbeeld: maandag wc poetsen en 2 wassen draaien, dinsdag de badkamer poetsen, woensdag .... etc.
en houdt dat een paar weken vol.

vergeet niet ook genoeg ontspanning in te plannen, het leven is niet alleen werken!

en probeer ander werk te vinden, als je niet tevreden bent op dit moment.

doe je best, dan lukt het !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet gemakkelijk, maar je moet die vicieuze cirkel doorbreken, veel tips vind je al hierboven, maar futloosheid kan ook komen door jezelf te troosten met (chips, junkfood enz) slechte voeding dus, probeer maar eens een week minder vet en suiker te eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord is kort en duidelijk. Ik maak dit dagelijks mee bij veel mensen. Dat komt omdat ze onjuist eten. Mensen DENKEN wel dat ze alles binnen krijgen dat ze nodig hebben, maar dat is niet zo. De gepushte schijf van 5 was misschien 40 jaar geleden toereikend, maar er is inmiddels zoveel veranderd in negatieve zin, dat we bij lange na niet meer alle voedingsstoffen (en dan bedoel ik de micro-nutriënten) binnen krijgen die we nodig hebben. Dat gaat heel geleidelijk en je merkt het niet. Pas later laat het zich gelden. Dan is het gevolg dat heel veel mensen last krijgen van wat jij aangeeft: vermoeidheid die onnodig is, maar ook slecht slapen, slappe haren, nagels en huid, en nog veel meer verschijnselen die ik hier niet durf te noteren.
HET antwoord hierop is: aloë vera en wel om 2 redenen: het maakt je darmen SCHOON en het geeft je die nodige micro-nutriënten. Mensen die ik dit aanbeveel en die het gaan gebruiken voelen zich na een tijdje een stuk beter, energieker, kortom: meer mens, want zij krijgen een betere kwaliteit van leven. En men waardeert dit des te meer omdat het een natuur-product is en geen farmaceutische troep. Wil je ECHT meer energie en een betere kwaliteit van leven, neem dan kontact met me op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Hoe kun je aloë vera innemen? Ik kocht altijd aloë vera sap bij de natuurwinkel, maar die is nu uit het assortiment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het gaat om aloë vera en niet om water met een beetje aloë vera erin. Kijk eens op www.lifestylesolutions.nl en reageer via die site.