Wat kan ik aan mijn vermoeidheidsklachten doen?

Ik heb al wel bloedgeprikt, maar daar kwam verder niks uit. En ik heb hier al enkele weken last van, en naast genoeg rust nemen heb ik geen idee wat ik er nog aan kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet je gezond en sport/beweeg je een aantal keer per week?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook ernstige vermoeidheidsklachten.Bij mij komt het door ondergewicht en ondervoeding en door bloedarmoede.
Ik krijg van de huisarts ijzertabletten voor de bloedarmoede maar ik bleef maar moe.
Ik neem nu vitaminecomplex zodat ik toch alle vitamines binnenkrijg die ik nodig heb en nu voel ik me wel beter.
Ik ga iedere dag ook nog een uurtje liggen(power-nap).
Ik ga soms een stukje lopen ipv liggen om niet aan de vermoeidheid toe te geven,soms helpt dat dan weer.
Ik zou zeker extra vitamines nemen(staat ook bij het 1e antwoord)
Dat kan nooit kwaad,want wat je teveel binnenkrijgt plas je weer uit.
Hopelijk heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teveel vitamines kan soms wel kwaad, teveel vitamine C kan schade aan de nieren veroorzaken, teveel A, D, E en K is ook niet goed, je moet wel enorm overdoseren om schade aan te richten, maar nooit kwaad, klopt dus zeker niet.

Het beste antwoord

Ik heb een paar tips voor je:
1. Probeer voedingssupplementen te slikken.
Vitamine B is belangrijk voor je energiepijl.
Kan je gewoon krijgen bij de Hema of het Kruitvat, ongeveer 5 euro. Kan geen kwaad om te proberen toch?

2. Daarnaast kan je bijvoorbeeld ook af en toe als je een dipje hebt een dutje doen van 10 minuten. Zo krijg je toch energie, zonder dat je gelijk om 8 uur naar bed hoeft.

3. Ten slotte kan je ervoor kiezen om wat makkelijker verteerbaar voedsel te eten. Soms krijg je na het eten een dipje, dit komt omdat je lichaam erg z'n best doet om je eten te verteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk heb ik altijd erg veel baat bij "Supradyn forte", en als ik tussendoor onder de zonnebank ga.