Ja, je kunt het roken en het wordt kretek genoemd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kretek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er wat poeder van in shag stopt en dan in een vloeitje draait, dan kan je het roken ja. Dan heb je zelf een kretek gemaakt.
Amadea
11 jaar geleden
In maleisie en indonesie wordt kretek gerookt. Dit is met kruidnagel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kretek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is dus niet puur kretek maar vermengd met tabak.
Alles dat brandt kun je roken. Kruidnagels bevatten echter best veel olie, dus branden niet heel lekker constant.

In Indonesie rookt men wel kruidnagelsigaretten, deze bestaan uit tabak vermengt met kruidnagel. Door de olie in de kruidnagel knetteren deze sigaretten behoorlijk. Het aroma is apart, kruidig.

Ik kan me niet voorstellen dat pure kruidnagel roken erg lekker is. Net als gewoon hout roken lijkt het me erg branden in de ogen/keel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in afrika en zuid amerika (de natives) roken alles wat een smaakje heeft. en ze worden er 80 mee. Ik nam een trekje en was 3 dagen ziek en non stop hoofdpijn) dus wat je gewend bent vind je ook wel lekker denk ik. Geef een pygmee een dubbelzout dropje en ze denken dat hun mond eraf valt :) ( eigen bron en ervaring) :)