hoeveel zal je vetpercentage ongeveer dalen als je vijf achtereenvolgende dagen zes uur per dag intensief gaat joggen en hetzelfde blijft eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

6 uur per dag sporten is erg veel hoor, ongezond veel zelfs.
En hoe bedoel je hetzelfde eten? met veel sporten is het belangrijk dat je voldoende eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt.

Ik denk dat de kans groot is dat je het gevoel gaat krijgen flauw te vallen, en dat je lichaam je eigen spieren gaat afbreken wegens energietekort. Je vetpercentage gaat dus waarschijnlijk stijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om je vetpercentage omlaag te krijgen is het vooral belangrijk om gezond te eten.

Kijk hier bijvoorbeeld voor een eetschema (vetverbrandingsschema voor een tiener man): http://www.bodybuilding.com/guides/male-teen-fat-loss/nutrition

Je moet dus echt genoeg en gezond eten.

En ik denk dat je meer in de hoek van krachttraining moet kijken, niet heel lang achter elkaar cardio doen.
Zie ook op diezelfde site voor een voorbeeld schema: http://www.bodybuilding.com/guides/male-teen-fat-loss/training

Dit is een 12 weken trainingsprogramma om geleidelijk aan je vetpercentage omlaag te krijgen. Dit sneller willen doen en op jouw manier is NIET gezond.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met hetzelfde eten bedoelde ik dat ik mijn calorie inname niet aan zou passen aan het vele sporten. Wel bedankt voor je antwoord!
Ritsuka
11 jaar geleden
het is niet goed te zeggen wat er gaat gebeuren zonder precies te weten WAT je eet. Kcal is niet alles, het gaat ook om voedingswaardes. Je kunt hamburgers en patat eten tot je aan je dagelijkse hoeveelheid kcal zit, maar eigenlijk ben je dan alsnog ondervoed, omdat je allerlei vitamines, mineralen etc. mist.
Ritsuka
11 jaar geleden
Een verklaring voor de min zou ik apprecieren.
Ongeveer net zoveel als je er de zesde dag weer aan eet.