Oude cyclus afgelopen, start nieuwe cyclus en toch ongesteld geworden ondanks doornemen van pil? Hoe komt dit?

Ik wou de pil doornemen omdat ik op vakantie ga dus ik neem hem door. Ik neem hem elke dag, maar onregelmatig soms eens savonds smorgens of snachts maar ik vergeet ze nooit!

Maandag was mijn oude cyclus gedaan en nam ik de laatste pil, dus dinsdag zou ik aan mijn nieuwe pil en cyclus beginnen maar opeens had ik bloedverlies als maandstonden.

Ik neem niet altijd door enkel in de zomer omdat ik het dan minder hygiënisch vindt bij dit warme weer (vakantie)

Hoe komt dit? Moet ik nu in paniek zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichaam is het niet eens met dat je door slikt. Het wou ongesteld worden.
Niets aan de hand... Door blijven slikken en wachten dat het over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mobie: dat is onzin, je wordt niet ongesteld in je stopweek met de pil, je krijgt een doorbraakbloeding. Derhalve is deze hele vraag ook onzin.
Willy: lees de bijsluiter!

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je pil heel licht en heb je nu een soort doorbraakbloeding. Je bent in ieder geval ongesteld dus waarschijnlijk niet zwanger. Je neemt overigens wel een zeker risico door de pil op zulke onregelmatige tijden te nemen...