Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je van vingeren net zo goed een blaasontsteking krijgen als van seks met penetratie?

Ik heb na de seks altijd een blaasontsteking. Over het algemeen wordt gezegd dat dit veroorzaakt wordt door seks. Worden die bacteriën door vingeren ook al makkelijk naar de plasbuis gebracht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heel vroeger, dit wordt een gek verhaal, heb ik wel eens gelezen in een trouwboekje van RK personen, dat werd geadviseerd om van voren naar achteren te vegen. Kennelijk waren ze er toen al achter, (ik las zo n boekje 50 jaar geleden, en het was al van grootouders van iemand), dat bacterien uit faecalien, uit poep dus, niet in de plasbuis moeten komen.

En het is nu 2012, maar deze regel geldt nog altijd. Zorg dat er geen bacterien in de plasbuis komen, en laat je sexhandelingen daar mede door bepalen.
Heel je leven antibiotica slikken leidt tot resistentie van die bacterien, en tot nierbekkenontsteking etc etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je uit de buurt van je anus blijft niet.
De blaasontsteking wordt namelijk veroorzaakt door de
E-coli bacterie, die zit in je darmen, door alle bewegingen met seks is de kans groot dat de bacterie je blaas bereikt omdat je anus en vagina dicht bij elkaar zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding