Hoe voorkom ik dat mijn blaar gaat ontsteken? (zie uitleg)

Hallo,
een paar dagen geleden heb ik een blaar gekregen bij beide voet bij de kleine teen, door te lang op verkeerde schoenen te lopen. en met blote voeten erin.
nou doet mijn rechter nog ontzettend zeer, de linker niet, die is wel geknapt maar het velletje zit er nog op, dus het is niet bloot.
maar de rechter is het vel van af gescheurt, en elke keer knapt het opgedroogde vel weer, en bloed het heel veel.
doordat het open ligt, ben ik bang dat het gaat ontsteken.

ik heb een pleister geprobeert, maar het blijft niet zitten omdat het mijn kleine teen is. help wat nu?

(zonder dat ik naar de winkel moet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Hups met de voetjes in de Soda ,15min. op een halve emmer warm water lekker 3 lepels Soda, dan de slippers aan en de teentjes goed laten drogen , zodra het goed opdroogt hoeft een Soda behandeling niet echt meer , maar het 'nieuwe velletje is kwetsbaar daar dus wel extra aandacht aan besteden!
En nooit met blote voeten in (verkeerde) schoenen lopen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet te veel aan komen. Geen schoenen aan als het niet nodig is. Lekker aan de lucht laten. En als je schoenen aan moet dan iig een paar dat geen frictie geeft. Your body does the rest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ventilatie is inderdaad heel goed!, +
Goed afspoelen met KOUD water, daarna droogdeppen en niet droogwrijven, met een schone handdoek.

Vervolgens de teen ruim insmeren met biologische koudgeslingerde honing. Om er voor te zorgen dat het ook blijft zitten kun je wat verband om je voet wikkelen.

Elke dag herhalen, tot het over is!

(Biologische koudgeslingerde honing is ontstekingsremmend!

Mocht je dat niet in huis hebben kun je ook goed resultaat behalen met biologische koudgeperste kokosolie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL (ik bedoel het goed hoor!) maar daar had ik nou écht nog nooit van gehoord! biologische koudgeslingerde honing! waar kan je dat dan halen/kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon bij een natuurvoedingswinkel.
Tegen je ontsteking kun je meerdere dingen doen. Je kunt in zoutwater gaan zitten of in soda (neem aan dat je dat wel in huis hebt).

Als je weer eens in de winkel bent zou je ook kunnen kijken naar een klein flesje Dettol. Hier zit ontsmettingsspul in. Een paar druppeltjes erop en even laten drogen.