Om de lymfe doorstroming weer op gang te brengen. Daar zit geen pomp achter (zoals het hart dat doet voor het bloed) en werkt uitsluitend op bewegingen van het spierstelsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om onze spieren los te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om onze spieren op te warmen en het bloed er beter doorheen te laten stromen.
We liggen zo'n 7 á 8 uur op onze zij/buik/rug zonder veel te bewegen.
Daar worden je spieren heel stijf van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk inderdaad :-)
Dat is Yoga op zijn westers...

Toegevoegd na 27 minuten:
Om het weer op lengte te brengen... In de slaap trekt dat toch een beetje korter en met het rekken komt het weer op lengte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ons uit te rekken stimuleren we de bloedtoevoer naar de spieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup +1
Waarom rekken we eigenlijk?
Eigenlijk is het antwoord heel simpel, we denken met zijn allen dat het de souplesse bevordert en dat alle benodigde bewegingen efficiënter gaan. Je loopt, springt of werpt makkelijker. Dat is in grote lijnen de achtergrond. De atleet rekt meestal op 2 momenten: dat is aan het begin en aan het eind van de training en bijna altijd wordt er statisch en/of dynamisch gerekt. Je moet er overigens rekening mee houden dat rekken invloed heeft op de kwaliteit van het spierbindweefsel en en de spiervezels. Dus weet waar je mee bezig bent en laat je goed voorlichten door je trainer.