ik kan uit ervaring zeggen een zeer onplezante ervaring. uiteraard zijn er verschillende psychoses..de mijne had te maken met afkicken (dus was het niet hebben van drugs op dat moment de boosdoener) het waarnemen van geuren dingen ruiken en zien en voelen die er niet zijn en die andere mensen niet zien..sommige mensen kunnen in een psychose raken zonder dat daar middelen aan vooraf gaan maar deze mensen hebben te maken met een persoonlijkheid stoornis (manisch, schysofreen) ik zou voor een volledig antwoord een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar is wiki voor uitgevonden:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De belangrijkste symptomen van psychosen zijn verwardheid, problemen in het logisch denken, het waarnemen van dingen die er in werkelijkheid niet zijn en het hebben van vreemde ervaringen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (een syndroom), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid kwijt is. Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen, positieve symptomen zijn symptomen die bij mensen zonder psychose niet voorkomen en negatieve symptomen zijn gedragspatronen die bij mensen zonder psychose wel voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is al gezegd: nl.wikipedia.org/wiki/Psychose