Hoeveel bacteriën en schilfers draagt een mens bij zicht?

En weet hier iemand een plaatje / afbeelding waarop dit gevisualiseerd wordt?

Toegevoegd na 28 seconden:
Zich (-t).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat loopt in de miljarden.

Alleen de huid al draagt 1000 soorten bacterien, zo'm 112.000 stuks met zich mee. En dat is niet eens de hoogste dichtheid, welke in de darmen bereikt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

O dat zijn er heel veel heb ik eens gezien. Misschien moet je eens kijken op de site van de Quest. Ik weet niet of ze daar een archief hebben maar daar heeft het ooit eens ingestaan.

Toegevoegd na 29 seconden:
(ook) voor plaatjes bedoel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens bestaat (geteld naar het aantal cellen) voor 90% uit bacterien; dan kunt u zich afvragen wat een mens is." [in gewicht 1,5 kg]
enorme aantallen dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En uit 60% uit water. Ik zit al op 150%. Kan best kloppen, obesitas is een ernstig probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
60 % in volume,bacterien bestaan ook voor een deel uit water,en ik heb het over aantal cellen niet volume of massa.
De buitenste laag van de huid bestaat uit dode cellen. Daar komen dagelijks miljarden schilfers vanaf. Ben je lekker aan het stoffen? Dan ruim je eigenlijk je oude cellen op. Het merendeel van het stof op de kast kan dode huid zijn.