Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel bacteriën en schilfers draagt een mens bij zicht?

En weet hier iemand een plaatje / afbeelding waarop dit gevisualiseerd wordt?

Toegevoegd na 28 seconden:
Zich (-t).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat loopt in de miljarden.

Alleen de huid al draagt 1000 soorten bacterien, zo'm 112.000 stuks met zich mee. En dat is niet eens de hoogste dichtheid, welke in de darmen bereikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

O dat zijn er heel veel heb ik eens gezien. Misschien moet je eens kijken op de site van de Quest. Ik weet niet of ze daar een archief hebben maar daar heeft het ooit eens ingestaan.

Toegevoegd na 29 seconden:
(ook) voor plaatjes bedoel ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens bestaat (geteld naar het aantal cellen) voor 90% uit bacterien; dan kunt u zich afvragen wat een mens is." [in gewicht 1,5 kg]
enorme aantallen dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En uit 60% uit water. Ik zit al op 150%. Kan best kloppen, obesitas is een ernstig probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
60 % in volume,bacterien bestaan ook voor een deel uit water,en ik heb het over aantal cellen niet volume of massa.
De buitenste laag van de huid bestaat uit dode cellen. Daar komen dagelijks miljarden schilfers vanaf. Ben je lekker aan het stoffen? Dan ruim je eigenlijk je oude cellen op. Het merendeel van het stof op de kast kan dode huid zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding