Hoe kom ik van buik en borstvet af?

Ben in twee jaar tijd 20 kilo afgevallen (1.88 en van 105 naar 85). Alles is goed, maar het buikvet en de tietjesvorming blijft. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
hartstikke goed bezig, 20 kilo eraf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als bij vrouwen is ook die vetopslag genetisch bepaald
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tietjesvorming :p

Het beste antwoord

Het trainen van allerlei spiergroepen zou misschien meer definitie geven aan je spieren, maar garandeert geen vetverlies hoor. Wat je moet doen is je calorieën tellen, dus meer groente en fruit eten en minder verwerkte snelle koolhydraten zoals brood, spaghetti, pasta, snoepjes, etc. Om je afname koolhydraten te compenseren met betere calorieën, zou ik meer eiwitten eten zoals kip, vis, vlees, eieren en bonen. Dit gecombineerd met vetten (goede vetten, zoals Becel, pinda's, allerlei noten).

En daarnaast moet je beginnen met hardlopen/joggen/wandelen.

Een combinatie van minder koolhydraten(suikers), meer eiwitten en vetten en cardio zorgt ervoor dat je lichaam je primaire energiebron verandert. Je lichaam merkt een tekort aan koolhydraten en zal dus meer vet moeten verbranden om je lichaam van energie te voorzien. Joggen/hardlopen versnelt dit proces en zorgt er ook voor dat je gezonder wordt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
En hoe meer spieren, hoe meer verbranding!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volledig mee eens maar er moet wel bijgezegd worden als je meer eiwitten eet en veel minder koolhydraten ga je meer afzien bij wandelen en joggen omdat uw lichaam juist zijn energie bij vetten haalt! Te weinig koolhydraten eten kan echter ook leiden tot futloos gevoel!

Andere antwoorden (2)

allereerst gefeliciteerd ! dat is prima, niet te snel, dus blijvend kwijt : mooi...

het volgende probleem is buik en borst.
het beste lijkt mij specifieke oefeningen die ze jou in een sportschool leren en als je dan weet hoe het moet, kun je ze trouw iedere dag thuis oefenen, zonder kosten !

Toegevoegd na 6 minuten:
buikspieroefeningen, en met gewichten voor de borst zou ik denken

Borstspieroefeningen

Een brede borst geef je een mooi gespierd uiterlijk. De borstspier (pectoralis major) trainen is hiervoor noodzakelijk. In dit artikel bespreken we een aantal klassieke borstspieroefeningen zoals de "Bench Press", "Dumbel Fly", "Push Up" en de "Chest Dips".

Mijn training bestaat uit de volgende oefeningen:

Dumbbell Press, 2x12
Dumbbell Fly, 1x12 1x10
Incline Dumbbell Press, 2x12
Incline Dumbbell Fly, 1x12 1x10
Dips, 3x tot je niet meer kunt
Push Up, 3x tot je niet meer kunt
Dumbbell Press
Deze oefening traint de dikte van je borst. Het is een variatie op de wel-bekende Bench Press. In plaats van een barbell gebruik je hierbij 2 dumbells. Het voordeel van dumbells is dat je ze dieper kunt laten zakken, omdat je geen stang hebt die in de weg zit. Dus met de Dumbell Press kun je een groter gedeelte van je borst trainen dan met de Bench Press.

Ga op een bankje liggen met een dumbell in elke hand (zoals in het plaatje hieronder) en breng het gewicht omhoog tot boven je borst. Je armen moeten nu volledig gestrekt zijn. Haal het gewicht weer naar beneden en herhaal dit. Adem in als je het gewicht omlaag brengt en adem uit als je het gewicht omhoog brengt.

De incline dumbell press werkt op dezelfde manier, alleen je gaat onder een hoek liggen (kleiner dan 45°). Zo leg je de nadruk op de onderkant van de borst.

Begin met een set van 12 herhalingen, daarna 10 herhalingen met een zwaarder gewicht. Daarna doe je 2 van deze sets incline. Met deze oefening train je ook de triceps en de schouders.

Borstspieroefeningen

Een brede borst geef je een mooi gespierd uiterlijk. De borstspier (pectoralis major) trainen is hiervoor noodzakelijk. In dit artikel bespreken we een aantal klassieke borstspieroefeningen zoals de "Bench Press", "Dumbel Fly", "Push Up" en de "Chest Dips".

Mijn training bestaat uit de volgende oefeningen:

voor meer informatie kijk even op de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trainen!

Maar is het los vel dan kom
Je meestal niet meer vanaf.
Deel krijg je strakker door trainen.

Maar de laatste optie als het echt vel is je overschot te laten verwijderen.
Maar dit is niet goedkoop, meestal niet vergoed..

Dus sport ze!!
Suc6

Verder knap!