Krampen maar niet ongesteld. Ben wel aan de pil en heb er geen overgeslagen. Wat kan dit zijn?

Het zijn gelukkig geen erge krampen, maar ik vraag het me toch wel af. Ik slik de pil en heb er geen overgeslagen. Ik heb de pil wel al 2x doorgeslikt. Kan het zijn dat mijn lichaam daardoor in de war raakt, zegmaar? Ik heb de krampen niet altijd en al helemaal niet iedere dag. Wat kan dit zijn? (kan dus niet zwanger zijn want zit aan de pil)

Toegevoegd na 7 minuten:
ik lees net in de bijwerkingen van de pil dat menstruatiepijn ook een bijwerking is!

11 jaar geleden
42.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet eens wat vaker een boterham smorgens. Neem er een glas melk bij en je hebt grote kans dat het daarmee is opgelost ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luister naar je lichaam... Waarschijnlijk wil je baarmoeder zich reinigen. Dmv een stopweek.
Ondanks dat het door commerciele kanalen anders beweerd wordt. En het goed om te menstrueren.
Het lichaam zou het anders allang eruit geevolueerd hebben.

Het beste antwoord

Dat kan van alles zijn. Het zouden ook je darmen kunnen zijn, bijvoorbeeld. Het onderscheid tussen krampen van baarmoeder en darmen is soms erg moeilijk te maken.

En het kan inderdaad ook dat je lichaam niet zo goed reageert op het doorslikken van de pil. Op zich kun je de pil prima doorslikken zonder medische bezwaren, maar sommige vrouwen krijgen er last van: doorbraakbloedingen, opgeblazen gevoel, en soms ook krampen. Dat komt vooral voor als je lichaam er nog niet aan gewend is dat je de pil wat langer doorslikt. Meestal kun je na verloop van tijd wat langer doorslikken zonder problemen.

Je zou kunnen proberen of het weg is als je een stopweek houdt. Als dat niet het geval is, is er misschien iets heel anders aan de hand, en kun je beter even bij je huisarts langsgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
xilu
11 jaar geleden
Ik lees net in de bijwerkingen dat menstruatiepijn ook een bijwerking kan zijn bij de pil. Ik ga van 9 t/m 11 juli op vakantie met mijn vriend, dus slik de pil nu liever even door haha. Daarna stop ik ermee :)
xilu
11 jaar geleden
En heb inderdaad een beetje last van mijn darmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slik je 'm nog maar pas? Sommige vrouwen krijgen inderdaad sowieso last van krampen door de pil, dat klopt. Maar als dat lang aanhoudt zou ik als ik jou was ook even bij de huisarts langsgaan, misschien dat een andere pil dan beter werkt. Als je de pil nog maar net slikt, of als je hem voor het eerst langere tijd doorslikt, is het risico op een doorbraakbloeding wel wat groter natuurlijk tijdens je vakantie. Je zou ook een verkorte stopweek kunnen houden net vóór je vakantie, van drie of vier dagen bijvoorbeeld. Doorslikken kan ook prima hoor, maar houd wel rekening met een eventuele doorbraakbloeding. Mijn ervaring is dat die eigenlijk altijd ongelegen komen ;-)
xilu
11 jaar geleden
nee, ik slik de pil al zeker 2-3 jaar nu. heb al vaker doorgeslikt. Maar heb er nu geen last meer van..