Hoe kun je veilig experimenteren met drugs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door eerst alles te leren van een expert... Dat doe je toch ook op school, eerst leren dan dan pas werken... En ook rijles nemen voor je mag rijden... Dus ook hier, leer alles van dat spul, dan weet je wat je doet en wat je kunt verwachten, de gevaren, de opbrengst en de kosten enz enz... Is dat niet logisch?

zie link daar staat alles in http://www.drugsinfo.nl/

Door allereerst kennis te vergaren over de drugs die je wilt gebruiken. Vervolgens ga je drugs halen, het liefst bij iemand die zo dichtbij mogelijk staat, dus niet een wildvreemde in een donker steegje, want dan kun je erop wachten dat je meuk krijgt. Als je drugs hebt, kun je die laten testen (bezoek hiervoor onderstaande link). Dan weet je dus of de drugs gevaarlijke stoffen bevat of niet (voor zover dat mogelijk is). Heb je 'goede' drugs dan ga je het innemen. De eerste keer doe je dit in een vertrouwde omgeving, met vrienden en bekenden waar je je goed bij voelt. Zorg er ook voor dat er iemand bij is die weet hoe te handelen als er iets niet goed gaat (gebruik hiervoor 2e link hieronder). In principe ben je ready to go. Ga geen verschillende drugs door mekaar nemen, neem er geen alcohol bij en begin rustig aan. Neem je een pilletje begin dan met een halve of desnoods een kwart, wordt niet overmoedig door gelijk een hele te nemen bij je eerste keer maar test rustig uit hoeveel je kunt hebben, je kunt altijd nog mee nemen. veel plezier!

Bronnen:
http://www.drugs-test.nl/default10949.html
http://www.partyandplay.nl/koperbij.htm

Met drugs is NIET veilig te experimenteren. Dit is het begin van het eind. Vaak heb ik gehoord: "ach die ene keer" maar daar blijft het vaak niet bij omdat je een volgende keer weer aan die ene keer refereerd. Zo wordt die ene keer stiekemaan opgebouwd tot het een probleem wordt. Je weet nu wat je niet mist. Laat dat alsjeblieft zo omdat je de drugs anders gaat missen en jezelf voor je voeten gooit: "Had ik het maar geweten" Dus mijn antwoord is NIET GAAN EXPERIMENTEREN!!!!

Dat kan nooit 100% veilig, omdat je niet weet, wat de drugs met je doet. Je weet niet hoe je lichaam en geest erop reageren. Het is dus nooit echt geheel veilig en je neemt dus een bepaald risico. Verder ligt het natuurlijk aan het soort drug wat je wil proberen. Als je dit toch per se wil proberen, laat je dan goed voorlichten en zorg dat je snapt wat de risico's zijn. Zorg dat je in een veilige en vertrouwde omgeving bent, als je het de eerste keer probeert, zodat je daarop kunt terugvallen als het onverhoopt toch mis gaat. Toegevoegd na 9 minuten: Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand adviseren om drugs te gaan gebruiken. Het gaat mij er om, dat als je dit toch wil, dat het dan zo veilig mogelijk gebeurd. En dat mensen begrijpen wat de risico's zijn. Ikzelf heb er geen behoefte aan en heb ook de lef niet om het te proberen, dus voor mij geen issue.

Niet. Drugs zijn per defenitie niet veilig! Als je dan toch persé wilt expirimenteren, dan raad ik softdrugs aan. Wees zeer duidelijk over dat verschil. En in Nederland is de hasj en wiet behoorlijk sterk, alhoewel de kwaliteit ook overal verschilt. Je legt wat zoet eten klaar. Ten eerste neem je dan heel weinig wiet of hasj, en gaat kijken of je je daar goed of slecht bij voelt. Uiteindelijk raad ik het af. Ik rook al ruim 15 jaar wiet tegen pijn, maar ik kan niet zeggen dat het een prettig medicijn is. Af en toe natuurlijk wel, dan voel je je goed en creatief, maar in principe wordt je er doodmoe van, raakt je interesse in dingen verzwakt en is het slecht voor je longen. Bovendien versterkt het je aanwezige emoties, wees daar op bedacht. Mocht het nodig zijn, beinvloed dan je stemming dmv muziek bijvoorbeeld. Toegevoegd na 2 minuten: Wat ik vergat te vermelden is natuurlijk dat je bij harddrugs na één keer verslaafd kunt zijn. Met softdrugs ligt dat anders. Harddrugs is fysiek verslavend, softdrugs niet. Beiden kunnen psychologisch verslavend zijn.

Weet wat je wilt nemen, wat het doet (ook in slechte gevallen), hoe je het gebruikt en wat een veilige dosis daarvan is. En neem dan minder dan dat, zodra het erin zit, kun je het er niet meer uithalen. Zorg dat je zeker weet dat wat je gaat nemen, ook is wat je denkt dat het is. Experimenteer alleen als het goed met je gaat, niet als je je lichamelijk niet lekker voelt, moe bent, of geestelijk op wat voor manier dan ook niet lekker in je vel zit. Zorg voor een rustige en veilige omgeving. 'Rustig' betekent in dit geval bijvoorbeeld ook overzichtelijk, zonder allerlei troep. Zorg dat er iemand bij is die je vertrouwt, die zelf nuchter blijft, die weet wat je gebruikt, en van wie je erop aan kunt dat hij het hoofd koel houdt als er iets niet goed gaat. Realiseer je dat er sommige drugs zijn waar je niet veilig mee kúnt experimenteren. Hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook neemt, het is nooit een goed idee om bijvoorbeeld heroïne of crystal meth te gebruiken.

volgens mij is drugs nooit veilig. als je wel wil experimenteren zorg dan in ieder geval dat er iemand bij je is zodat je niet alleen bent,

Ik ben het wel eens met het antwoord van XiniX. Het is goed te lezen wat het allemaal met je doet voordat je er mee begint. Sommige mensen beluiten na het lezen van deze informatie er niet mee te beginnen. wanneer je het toch doet weet je waar je aan begint en welke gevolgen het kan hebben. Je zult dan een stuk voorzichter zijn. Het lijkt mij nog altijd beter dan gewoon maar even een paar pilletjes te nemen om te kijken welk effect het geeft. Drugs kan leuk zijn, maar je moet het echt met mate nemen. (net als met alcohol). ik ken genoeg mensen om mij heen die last hebben gekregen van een psychose en daar nog steeds onder leiden. Wanneer je één a 2 keer per jaar tijdens een feestje een pilletje neemt en verder stevig en gezond in je schoenen staat zijn de risico's klein. Toch ga ik het je niet aanraden, hoewel de risico's klein zijn (als je het met mate en gezond verstand doet), zijn ze er wel.

Daar is maar 1 antwoord op: NIET!!!! Drugs is een en al onveiligheid. Daar moet je niet eens over nadenken om mee te gaan experimenteren.

experimenteren met drugs dan moet je ook wel sterk in je schoenen staan ! veel zijn dat niet raken verlaafd en zie dan maar weer clean te worden !ik rook elke avond een a2 jointjes ! ik vind het lekker en slaap er goed mee en ja ik ben verslaaft er aan als ik niet heb word ik nerveus . ik doe geen zware drugs ik heb er genoeg aan vrienden door verloren ..dus weet waar je aan begind .drugs doet rare dingen met je !!

ik denk dat je met drugs niet veilig kan experimenteren want je hebt vele mensen die aan drugs verslaaft geraken door gewoon eens te experimenteren het hangt ook een grotendeels aan je karakter vind ik als je zo'n karakter hebt die weet wat goed en slecht is kan je MISCHIEN eens proberen ''experimenteren'' maar dat is weer mijn eigen mening maar ik raad je aan om niet te ''experimenteren'' ;)

Nou sowizo ben ik het met xinix eens, dat je niet perse direct verslaafd wordt als je iets een keer probeer. De ene persoon is verslavingsgevoelig en de andere weer niet. Of het uit proberen hiervan verstandig is, is een ander verhaal. Ik ben van mening dat je het beter niet kunt uit proberen. Omdat er altijd risico's aan gebruik zijn verbonden.

Natuurlijk moet je ver uit de buurt blijven van drugs, zoals hierboven meermalen beschreven. Blijf weg van koffie, thee, aspirine, alcohol, nootmuskaat, chocolade en zo nog wat. Maar als het toch moet, en nu bedoel ik b.v. cannabis of paddo's, probeer het dan onder begeleiding van een ervaren gebruiker (eentje die alles onder controle heeft natuurlijk). Heroine, cocaine, LSD enz. moet je erg ver uit de buurt houden! (Alcohol eigenlijk ook, het is de drug die de meeste slachtoffers maakt)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100