Scalaire Energie. Wat is het precies, wat doet het en zou het (bewezen) helpen bij bepaalde aandoeningen?

Dit dan graag in zeer simpele uitleg zodat bij wijze van een kind van 10 het nog begrijpt ;)

Een kennis van ons heeft hier al jarenlange zeer goede ervaringen mee en mits het door een erkende therapeut/arts uitgevoerd wordt, vergoeden de meeste zorgverzekeraars dit ook en overweeg ik ( nog voorzichtig) of dit evt. ook iets voor mij kan zijn...

Toegevoegd na 11 minuten:
Googlen leverde wel enkele sites op die tevens meer info gaven, maar ik zoek een wat bredere en niet-commerciële aanvulling op de "bekende" info en liefst met ook eigen ervaringen hiermee of zijdelings.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou het energie niveau van elke afzonderlijke cel verhogen naar een idealere schaal. Toegevoegd na 20 minuten: Al met al krijg ik het idee, dat men er een commercieel slaatje uit wil slaan.

Bronnen:
http://www.quantumpendant.nl/werking/59-sc...

Ik kende deze kreet nog niet. Ik vind wel vele sites hierover. Wat ik kan doen is de informatie die op die sites staat, in verband brengen met kennis uit de natuurwetenschappen. Er wordt gesproken over Scalaire Energie. Scalair betekent: uit te drukken als getal. Om een voorbeeld te geven: lengte en temperatuur zijn scalaire grootheden, want je kunt ze uitdrukken in één getal. Bijvoorbeeld 11 meter, of 20 °C. Snelheid is géén scalaire grootheid. Om snelheid aan te geven heb je namelijk niet alleen een getal nodig (50 km/u), maar ook een richting (vooruit, achteruit, omhoog, diagonaal, enzovoort). Daarom noemen we snelheid een vectorgrootheid. Dit wetende, zegt het voorvoegsel 'scalair' in dit geval helemaal niets. Van energie weten we namelijk al dat het een scalaire grootheid is: of je nu Joules of calorieën gebruikt, je hebt aan één getal genoeg om de hoeveelheid energie aan te geven. Wat we hier zien gebeuren is iets dat (helaas) vaker wordt toegepast binnen de alternatieve wereld: een normale term die een al lang bestaande betekenis heeft, wordt "ingepikt". Er wordt een geheel nieuwe betekenis aan het bestaande woord gegeven. Die nieuwe betekenis wijkt flink af van de bestaande betekenis. Meestal is de nieuwe betekenis zelfs onbekend... Vanzelfsprekend leidt dit alleen maar tot nodeloze verwarring. De reden om dit te doen is waarschijnlijk dat zo'n bestaande term heel wetenschappelijk en officieel klinkt. Daardoor lijkt het net alsof je goed onderbouwd bezig bent, alsof je verstand van zaken hebt. Gezien mijn bovenstaande uitleg twijfel ik hier ten zeerste aan... Kijk je dan verder op die sites, dan wordt deze onbekende energievorm in verband gebracht met de vrije energie, of de nulpuntsenergie. Die zijn inderdaad bekend in de wetenschap. Wat men er niet bij vertelt is dat de belangrijkste eigenschap van die nulpuntsenergie is, dat die altijd aanwezig is - en dus dat je die energie NOOIT kunt gebruiken. Als je die energie zou gebruiken, zou hij namelijk niet meer aanwezig zijn... Ook alle overige beweringen die ik zo lees over "scalaire energie" zijn in tegenspraak met onze wetenschappelijke kennis. Dat doet vermoeden dat dit een hoop prietpraat is die voor de leek heel indrukwekkend klinkt, maar in werkelijkheid uit holle frases bestaat. Dit vermoeden wordt bevestigd door het feit dat de geneeskunde deze methode niet kent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100