Wat is de geschikte tv voor 3 meter afstand tussen bankstel en de tv in de woonkamer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een samsung lcd 42" perfect beeld

Antwoorden (5)

Dat kan van alles zijn, maar een flatscreen is wel een aanrader met maar 3 meter tussenruimte. Bij de mediamarkt hebben ze best veel keuze ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Een flatscreen is wel een aanrader.... Wat had je anders willen adviseren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beamer met instelbaar formaat ;-)
Vraag:
Hoe koop ik de juiste beeld diagonaal t.o.v. de kijkafstand?

Antwoord:
Daar is een eenvoudig rekensommetje voor. De ideale afstand tussen je zitplaats en de flatscreen/tv is ongeveer 2,5 tot 3 maal de beelddiagonaal.
Dus kies je voor een diameter van 92 cm, dan moet de afstand zo'n 2,5m zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus bij een afstand van 3 m zou de diameter van het scherm 100 cm mogen zijn, ofwel 40 inch
(als de som wordt uitgerekend met 3 maal beelddiagonaal)
Computoon
11 jaar geleden
Ja dat is persoonlijk voor iedereen anders!!

Ik zit met 3 meter afstand op een 40 inch

En ben daar zeer tevreden over

Maar groter had echt onnodig geweest

Wat voor maat heeft u nu dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de huidige trend waarbij er steeds meer HD uitzendingen zijn, kun je best iets groter kopen dan de formaten die uit de formuletjes komen. Ik zit zelf 4 meter van het scherm af en heb een 55 inch tv en dat is echt niet te groot.

Voor het prijsverschil hoef je tegenwoordig een maatje meer ook niet te laten staan en de beleving met een groter beeld is intenser. Ik zou in jouw geval naar een 46 of 47 inch model zoeken. Van een te kleine televisie krijg je snel spijt.
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
De afstand uit de (ervarings)formule verandert natuurlijk niet door het soort uitzendingen. Een 47 inch zou voor vraagsteller inderdaad nog net kunnen, maar dat is al erg groot in verhouding tot de zitafstand.
Wij hebben gekozen voor 37 inch en zijn hier blij mee.
Het is afhankelijk wat je zelf wil.
Probeer een stuk karton te hangen of zetten waar je t.v. zou moeten komen te staa.
Hebben wij ook eerst gedaan.
En de prijs is natuurlijk ook mede bepalend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij hebben een flatscreen en hebben hem met een muurbeugel in een hoek bevestigd