Ik ben verkouden en moet vandaag voor de tweede vaccinatie tegen de mexicaanse griep, moet ik toch gaan?

is het verstandig, ondanks mijn verkoudheid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (7)

Ja.

Tenzij je koorts hebt werkt de vaccinatie normaal. Dat je verkouden bent maakt verder niet ut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige die daar een zinnig en ernstig antwoord kan en mag op geven is je huisdokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt een dood virus ingespoten en er is een kans dat je op de hulpstoffen een reactie kunt krijgen maar als je de vorige vaccinatie nergens last van hebt gehad valt dat wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even bellen met je huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de inentingscentra zit altijd een arts. Deze zit daar om mensen die vragen hebben van een goed antwoord te voorzien. Ze weten meer over gerelateerde vragen dan de eigen huisarts.
Ivana
14 jaar geleden
ja zeker doen, alleen als je koorts hebt niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Inenten heeft geholpen om ziektes en de daaraan vast geknoopte gevolgen uit te roeien of voor een groot deel te voorkomen. Polio is er 1 van. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en kunnen mensen allergisch zijn en een verkeerde reactie op een vaccin krijgen, dat aantal is echter zo klein dat het te verwaarlozen valt.

Dus wat mij betreft kan dat gewoon....