Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben allergisch voor wol, ben ik dan ook allergisch voor schapen?

ik word kortademig van bv een wollen karpet, bij een wollen trui heb ik geen last.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben je niet allergisch voor wol maar iets anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eerlijk gezegd vermoed ik ook dat het iets anders is .... misschien zoals iemand anders hier oppert, kan het wel een allergische reactie zijn op de chemische stoffen in het karpet ?!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet. een karpet is bewerkt.met chemische stoffen waardoor hij minder snel.slijt en dus langer mooi blijft. Waarschijnlijk venkel hier allergisch voor aangezien.je.het niet hebt bij een trui
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is een synthetisch of katoenen karpet dan niet bewerkt? daar heb ik nl geen last van. Venkel is toch niet chemisch.
Daar is heel weinig van te zeggen in zijn algemeenheid. Dat je niet reageert op een wollen trui lijkt er op te duiden dat het probleem ergens anders in zit dan in de wol zelf.

Een schaap heeft, behalve wol, ook nog huidschilfers waar je allergisch voor kunt zijn. Een wollen karpet heeft, behalve wol, ook nog veel huisstofmijt waar je allergisch voor kunt zijn.

Als ik jou was zou ik geen carrière als schapenboer ambiëren. Als je het echt wil weten, kun je het laten testen met een bloedtest of een krasjestest bij de allergoloog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft niet per se. Bij een tapijt gaat het om losse vezels, die bovendien ook nog eens behandeld zijn om het wolvet (lanoline) er grotendeels uit te krijgen. Bij een schaap zit al dat vet nog op de wol, zodat er veel minder losse deeltjes/vezeltjes/stofjes in de lucht komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit antwoord klinkt mij logisch in de oren, bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding