Vroeger dacht ik nooit aan de wc. Nu dus wel en elke keer als ik wegga ben ik bang dat ik weer moet poepen.. waarom is dit ineens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een tijdje geleden gehad dat je ergens was en nodig naar de wc moest? Vaak komt het daardoor en wil je het voorkomen en dan denk je er steeds weer aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat klopt.. maar hoe kan ik van die angst afkomen?

Het beste antwoord

Jezelf weer aanleren en laten ervaren dat je niet acuut hoeft te poepen zodra het niet kan. Dus weer beseffen dat 'weg van huis' niet hetzelfde is als 'ik MOET poepen'.
En bedenk: als je moet poepen, is dat geen drama. Desnoods neem je voorlopig bijvoorbeeld wc-papier mee, dan zou je zelfs achter een boom kunnen gaan zitten als het niet anders kan. Grote kans dat je dan helemaal niet hoeft, en de volgende keer minder inzit over 'wat als'.
Vermoedelijk hoef je helemaal niet maar is het de angst dat je zou moeten. Maar geloof me, je hoeft niet elke keer te poepen als je van huis bent, en als je al echt moet, is er wel een wc in de buurt. Of desnoods de bosjes.

Lukt het je niet om het in je eentje te veranderen of krijg je er meer last van, dan kan je huisarts je verwijzen naar iemand die je kan helpen om hier vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mag nog geen duimpjes toekennen, maar dit is een goed antwoord! :)