Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je doen tegen een vies en dof gevoel in je mond?

behalve tandenpoetsen:)

11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het spontaan gekomen? Ik heb het zelf nml ook 4 dagen gehad en toen kwam ik er achter dat de vieze smaak van mijn lippenbalsem was.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kauwgom indoen
tong poetsen
met mondwater spoelen
flossen
water drinken
tanden stoken (zelfde effect als flossen denk ik)
pepermuntjes eten

hoop dat je iets aan deze tips hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Veel water drinken, en goed je tong poetsen. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iets eten dat licht zuur is zoals komkommer, dit stimuleert de aanmaak van speeksel. Ook het optrekken van je lippen, ontbloten van je tanden, het herhaaldelijk doen stimuleert het speeksel aanmaak. Naarst een lekker vochtig schoon gevoel zeker met de komkommer helpt speeksel ook de bacteriecultuur in je mond. Bij een droge mond en speekseltekort heb je meer kans op gaatjes. We hebben het hier dan wel over het hebben van een droge mond in grote regelmaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dingen die je kunt doen naast tandenpoetsen zijn: goed flossen en water drinken. Dit doe je als je nu even een vies gevoel hebt.
Als je vaker last hebt van een vies gevoel in je mond dan zou je langs de tandarts moeten gaan, je zou dan last kunnen hebben van een fistel of een gaatje. Dat is aan de tandarts om te zien wat je mankeert en wat de oplossing is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou je mond kunnen spoelen met mondwater, je hebt meteen een frisse smaak in je mond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tips:
*kauwgom zonder suiker of kauwen op peterselie, muntblaadjes of lavendel
*goed vervangmiddel en zelfs beter dan mondwater: warm zout water(gorgelen)
*indien je rookt, ermee stoppen :)
*veel water(thee is ook goed)
*koffie, frisdranken en alcoholische dranken vermijden
*veel fruit (en groente) eten => houdt zuurtegraad van de mond op pijl
*flossen
*tandarts raadplegen
*het eten van kaas, knoflook, pijnboompitten, uien en scherpe pepers kan zorgen voor een vieze smaak in je mond en zo tot een onaangenaam gevoel
*niet te warm eten(heet) => vaak ook oorzaak van aften
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ipv kauwgum en al dat soort dingen smint gebruiken! Dat helpt bij mij altijd enorm en dan voel ik mij direct een stuk frisser.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding