Hoe moet je kracht- en cardiotraining combineren al wil je afvallen?

Moet ik dan eerst krachttraining doen en dan pas cardio of juist andersom. Op internet vind ik verschillende meningen, vandaar dat ik het hier vraag.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je alleen af wilt vallen moet je alleen cardiotraining toepassen. Anders is de volgorde die ik altijd hanteer: Eerst kracht daarna cardio. Dit omdat ik anders geen kracht genoeg heb als ik eerst ga cardioen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb wel een goed basisprogramma om sterker mee te worden en af te vallen tegelijk, pas het zelf ook op deze manier of een variatie van deze manier toe.

begin met een korte warming up, laten we zeggen 15 minuten fietsen.(rustig hier mag je niet moe van worden.

doe vervolgens krachtraining met een laag aantal componentoefeningen met weinig herhalingen zoals bijvoorbeeld 3 sets van 5 herhalingen (na de opwarmsets natuurlijk)
goed programma hiervoor is starting strengt van rippetoe.

na de krachtraining een cardio sessie.
hierbij kan je het beste een interval training doen.
ik zelf doe altijd eerst interval gevolgd door duur cardio maar als je daar geen tijd voor hebt is het aan te raden interval boven duur cardio te verkiezen.
als interval vind ik tabata op de krosmachine altijd wel lekker maar een ander interval programma of machine kan natuurlijk ook.

hoop dat je hier iets aan hebt, bij mij werkt het in elk geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit eigen ervaring vindt ik het handiger om het om en om te doen. Bijvoorbeeld eerst een paar minuten cardio, rusten, dan een paar minuten krachttraining en zo maar door. Maar eet voldoende want dat is heel belangrijk anders groeien je spieren ook nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
werkt niet goed als je van plan hard te trainen
intensief cardio doen verlaagt het gewicht dat je vervolgens nog kan tillen drastisch maar tot het uiterste gaan met kracht training vermindert je cardio prestaties minimaal. misschien dat je het fijn vind om het zo te doen maar als je van plan bent om sterker te worden en je conditie te verbeteren(of vet te verbranden) dan altijd eerst kracht en pas daar na cardio anders moet je 1 van de twee op halve kracht doen.