Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen tegen een hamerteen?

Mijn vriendin heeft een hamerteen en zij wil er graag van af. Alleen zonder operatie. Vaak als ze schoenen draagt doen haar tenen aan het einde van de dag pijn. Heeft iemand een idee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat gaat niet werken, zie hier maar; "Er bestaan diverse behandelingen om een hamerteen te corrigeren zonder operatie, zoals diverse soorten verzachtende pleisters en orthesen die de stand corrigeren. Dit werkt als symptoombestrijding en lost de hamerteen niet op."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van een hamerteen kom je zonder operatie niet af. Zij kan eens contact opnemen met een podotherapeut, deze kan haar vast helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar kom je zomaar niet vanaf mijn vriendin heeft ze ook
vroeger teveel op hoge hakken gelopen alleen door een operatie kom je er vanaf,zonder operatie zal je er mee moeten leren leven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan een orthopeed iets voor haar maken wat ze kan dragen om de pijn te voorkomen. Ze zal dan wel alleen schoeisel kunnen dragen waar een hulpmiddel in gedragen kan worden.
Anders zou ik zeggen. Plan die operatie lekker in de zomer zodat de teen zonder verpakking kan helen.

Hoe vaak ik mensen, met dit soort operatietjes, letterlijk heb horen zeggen "had ik dit maar eerder gaan" is ontelbaar!!!

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding