Is het erg gevaarlijk om twee weekenden achter elkaar XTC te gebruiken?

Ik weet dat het erg is en dat ik het sowieso niet zou moeten doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaat dat nog, XTC?
Dat is zooooo jaren 90.
Ritsuka
11 jaar geleden
het is jouw lichaam en jouw keuze, maar het lijkt mij niet echt gezond..
waarom heb je trouwens die troep nodig om lol te hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reactie van Sherpa deed me lachen.
En Ritsuka, ik heb het niet nodig om lol te hebben. Maar het maakt alles net even mooier. Zelf een keer gebruikt?
capthavoc
11 jaar geleden
als je weet dat het verkeerd is waarom doe je het dan ??
Steenuiltje
11 jaar geleden
Haha Sherpa! :-)
@Yoofaa: je weet dat het niet verstandig is maar toch doe je het..... Who cares? Ga je gang.
Ik zou zeggen neem het ieder weekend of beter nog: iedere dag. Help jezelf lekker snel naar de kloten! Het is jouw leven, wat wil je dan nog van ons horen??
Ritsuka
11 jaar geleden
ik heb geen ervaring met xtc, ook geen behoefte aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Steenuiltje: Ik weet dat het verkeerd is en dat het m'n hersenen, of weet ik veel, kan vertiefen.
Maar laat ook maar. Ik ga nu naar een fakkingvet techno feest. En JA ik ga gebruiken. Als jullie niets meer van me horen, was het dus wel heel veel schadelijker. Maar ik denk dat ik een topavond ga beleven. DOEEEEEEEEI DE MAZZEL KITS!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Take care
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idioot. Neem een meibloempje en snuif daar aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahahaha, have fun! En die twee weekenden, nee zo extreem gevaarlijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik leef nog :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
YOOFA, het is natuurlijk niet goed voor je, maar ik ken mensen die het 2 keer in de week doen. Het niet veel kwaad, je zal je alleen wel belabberd voelen de dagen er na.

Het beste antwoord

Gevaarlijk is een relatief begrip.
Wat voor de ene schadelijk werkt kan voor de ander perfect helend werken.
Datgene waar jij geloof aan hecht is mede bepalend voor de effecten van datgene waar jij jouw lichaam mee in contact brengt.
Er zijn mensen die op het drinken van een ontstoppingsmiddel reageren zoals anderen op het drinken van zuiver water.

Ik heb zelf nooit xtc gebruikt, tenzij iemand het me ooit heeft toegediend zonder mijn medeweten ;-)

Maar ik heb wel een vriendin die vele jaren geleden elk weekend gebruikte omdat ze zich anders onmogelijk kon ontspannen op de feestjes waar ze toch wel heel graag naartoe wilde met haar vrienden. Ze gebruikte 2 dagen per weekend en dan heel consequent de hele week niks.
Van haar kreeg ik te horen dat ze er ook van de ene op de andere dag probleemloos mee gestopt is.

Ik ken ook mensen die Sint Janskruid bij de apotheker kopen als alternatief op xtc. En weet je nu wat het strafste is? Ik heb dat Sint Janskruid van bij de apotheker eens uitgetest in een periode waarin ik me meer gestresseerd voelde dan me lief was en ik kreeg na 1 inname reeds nevenverschijnselen die mij alles behalve in de rustige staat brachten die ik beoogde. Dus... ook al koop je een zogenaamd gezond of natuurlijk product bij de apotheker dat is evenmin een garantie dat het voor iedereen gezond is.

Dus nogmaals, gevaarlijk en ongevaarlijk, gezond en ongezond zijn sterk te relativeren en per individu afzonderlijk uit te testen of te ervaren.

Je geeft in jouw reacties duidelijk aan dat je in feite niet wenst gestopt te worden wat jouw experimenteerzin met xtc betreft, dus ga ik jou ook geen raad geven wat jij moet doen. Die keuze moet jij zelf maken en de criteria voor gezond of gevaarlijk moet jij dan ook maar voor jezelf bepalen.

Wat ik wel wil meegeven is het volgende. Voor mezelf heb ik ontdekt dat ik het meeste baat heb bij het veelvuldig Glimlachen en schaterlachen omdat ik hiermee gratis een extra dosis creativiteit, visualisaties en goed-gevoel-hormonen activeer die mij in een roes kunnen brengen die te vergelijken valt met datgene wat jij ervaart bij het gebruik van xtc. Ik heb vaak mensen in mijn workshops die via intense Glimlach-gedachte-experimenten van het gebruik van externe drugs zijn afgeraakt omdat het hun goedkoper uitkwam maar ook omdat er geen nadelige neven effecten aan verbonden zijn.

Wellicht heb je hier nu geen bruikbare boodschap aan maar misschien in de toekomst wel.

Anyway... Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja want het is drugs!! En als je het al weet dat het erg is en je het sowieso niet moet doen doe het dan ook niet! Je bent echt niet de eerste die naar de herrie kan gaan. Allemachtig heb toch eens respect voor jezelf al zou een ander dat nooit gehad hebben voor je... Jij weet wel beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
Wiet wordt ook onder drugs geschaard, alcohol wordt meestal niet onder drugs geschaard door de menigte, maar is dat ook als je marihuana er wel onder schaart. Alcohol en/of wiet twee weekenden achter elkaar gebruiken is niet gevaarlijk (behalve als je er mee gaat rijden). Derhalve is je conclusie trekking onjuist.
Dat is van veel factoren afhankelijk.

-Kwaliteit van je spul.
-Je leeftijd.
-De hoeveelheid die je neemt.
-..

In het algemeen wordt aangeraden er minimaal een maand, liever 2, tussen te laten.
Anders een kans op hersenschade.
Maar hebben de veelgebruikers van vroeger massaal hersenschade?

Het grootste gevaar in het twee weekenden achter elkaar nemen is dat dat normaal wordt.
Er ontstaat snel gewenning en je gaat meer per keer nemen.
Dan is er wel een serieuze kans op zware bijwerkingen.

Naast het gevaar, is er ook het effect, dat zal zo snel opnieuw tegen vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van je leeftijd en van je conditie af, en of je je verder goed voelt (geen psychische klachten enzo). Maar het lijkt me niet heel erg verstandig; beter kun je er wat meer tijd tussen laten denk ik. Je put je lichaam natuurlijk wel veel meer uit dan wanneer je niks neemt.

Of het 'erg' is, moet je helemaal zelf bepalen; laat je niks aanleunen zou ik zeggen. Er zijn zat mensen die op een 'verantwoorde', recreatieve manier - dus gewoon, af en toe, voor de lol - dat soort middelen gebruiken.
Zolang je je bewust blijft van de schadelijke kanten en jezelf niet voor de gek gaat houden, is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe vaker je het gebruikt, hoe minder het effect is. Dat is misschien iets om rekening mee te houden.
Maar gezien je reactie op de reacties op je vraag wil je alleen maar horen dat het niets uitmaakt, helemaal niet erg is en ga gewoon zo door.
Sja. Waarom stel je de vraag dan, vraag ik me af...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de roos!!