hoe kan het dat, na 5 maanden in spanje te wonen en op school zitten, ik nog steeds geen spaans?

ik ben voor 6 maanden in spanje, ondertusen zijn er al 5 maanden gepasseerd, en ik kan alleen nog maar het basic spaans. kan dit liggen aan mijn dyslexie? of doe ik iets helemaal verkeerd en heeft iemand tips waardoor ik in deze ene maand toch spaans kan? het was tenslotte wel waarom ik hier ben gekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken ze die al 5 jaar in Nederland zijn en nog geen Nederlands kunnen. (Zijn niet dyslectisch hoor.)

Antwoorden (2)

"Basic Spaans" is best een breed begrip en voor iedereen verschillend. Ook weet ik niet hoe je Spaans was voor je vertrok naar spanje, dus of je veel of weinig hebt geleerd kan ik niet zeggen. De 1 leert sneller dan de ander, en afhankelijk van je eigen wil, inzet, doorzettingsvermogen, enz. zul je de tijd die je nodig hebt om iets te leren (voor het grootste deel) zelf in de hand hebben.

Tip; probeer op straat, in de winkel of waar dan ook altijd "een gesprekje" aan te gaan. Ookal gaat dit niet vlot, mensen begrijpen dat je niet uit Spanje komt en helpen je graag. Ook met eventuele mede reizigers/reizigsters, Spaans praten. Dus gewoon zoveel mogelijk Spaans praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan heb je blijkbaar niet zo goed je best gedaan...