Wat zijn de gevaren van de gemuteerde variant van de Mexicaanse griep?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie http://www.nu.nl/binnenland/2136356/eerste-nederlandse-dode-gemuteerd-griepvirus.html.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De gevaren van een gemuteerde mex. griepvirus is ongelooflijk groot, een geruststelling, het is nog niet zo ver!
De vogelgriep , varkensgriep en de mex. griep zijn dieren en mensen virussen door elkaar.
Nog nooit eerder is de besmetting van mens naar mens gegaan.
Ons lichaam is niet ingesteld op deze virus, maar gezien het verloop van deze griep op het ogenblik, is deze griepvirus nogal onschuldig.
Bij een gewone griep vallen in ons land normaal gesproken veel meer slachtoffers.
Wat is er nu dan zo bijzonder aan de mex. griep, niemand weet wat er gaat gebeuren als deze griep gaat muteren, omdat het eigenlijk een totaal nieuwe virus is!!!
Dit was tot nog toe onmogelijk.
En de eerste mutatie is er al.
Het hek staat nu ineens wagenwijd open en hier is de wetenschap al jaren bang voor.
Een ongelukkige mutatie kan wel 100.000 slachtoffers maken, maar het zouden er ook wel 5 miljoen kunnen wezen, of 1 miljard!!!!
Of zelfs nog meer!!
De spaanse griep kostte lang geleden ook tussen de 20 en 100 miljoen slachtoffers en toe leefde er veel minder mensen dan nu.
Wat ook nog steeds mogelijk is , dat de mex. griep als een kaarsje uit gaat en binnen 10 jaar totaal is verdwenen.
Maar dan komt er zeker wel weer een ander .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt er maar net aan hoever die griep gemuteerd is, en hoe gezond of ongezond de gene is dat het krijgt. Daar kun je dus niet veel zinnigs over zeggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gemuteerde variant is anders dan de huidige dus alle kenmerken van de griep kunnen veranderen. Het blijft echter een griep, dus spierpijn, hoesten en koorts blijven (hoogswaarschijnlijk) de symptomen.

- Het risico is dat de vaccinatie niet meer werkt.
- Het virus kan langer aanhouden, of korter
- Het virus kan sterker zijn, of zwakker
- Er gaan meer mensen door aan, of minder
- Het kan meer of minder besmettelijk worden.

Kort gezet, er is nog niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gevaren zijn dat je eraan sterft...

Maar elk virus is gemuteerd en ik zeg je het muteert er nog vlijtig op los...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval: Door de mutatie is de Mexicaanse griep resistent geworden tegen Tamiflu.
Dat bekentend dat je zwakke mensen niet zou kunnen behandelen met Tamiflu om de griep milder/korter te laten verlopen. Als je dan al zwak bent door achterliggend lijden is de kans groter dat je overlijd.
Ben je een gewoon gezond persoon is het risico kleiner op overlijden. Zal je gewoon op de ouderwetse manier moeten uitzieken, want zonder Tamiflu zijn er geen medicijnen beschikbaar om het virus te remmen.