Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze bultjes op mijn elleboog?

Nu al een paar dagen heb ik deze bultjes op beiden ellebogen. Weet iemand wat het is? Het jeukt heel erg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
58.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het zou exceem kunnen zijn of bultjes die je krijgt als het weer plotseling veranderd. Ik heb dit zelf ook en als de temperatuur wat hoger wordt krijg ik ook zulke bultjes en jeukt het heel erg, na een paar dagen is het over. Anders even langs de huisarts gaan. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt op overgevoelingsheidsreactie op voedsel of cosmetica(creme), maar kan ook van de zon/warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je met natte mouwen hebt gelopen of je ellebogen met een soort zeep/vloeistof in aanraking zijn gekomen. ik heb het weleens aan mijn polsen na het schoonmaken (na een paar uur) en ook weleens nadat ik de kinderen in bad heb gedaan als ik niet meteen een droog shirt aandoe. het is dus irritatie. het zou zelfs mogelijk zijn dat je een bepaalde stof van kleding niet verdraagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allergische reactie op iets, heb het zelf heel vaak omdat is zo stom gevoelig ben. Bij de drogist kan je calendula gel kopen, dat helpt heel goed tegen de jeuk en bij de genezing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook Keratosis pilaris zijn, google hier maar eens op.
Of http://nl.wikipedia.org/wiki/Keratosis_pilaris
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding