Hoe werkt dat , als je onder zgn. "roesje" van meestal iets als dormicum een endoscopie moet, en dan ineens ongekende kracht hebt?

Binnenkort moet ik weer even voor onderzoek en ditmaal weer een uitgebreide maag-endoscopie...
Niet de eerste keer dus...laatste keer en keer daarvoor was bijna zonder eigen vrije wil dit beslist nodig met een 'roesje'.

Nog niet eens omdat ik zoals de meesten een "rotonderzoek" vindt, maar omdat ik in opgaande lijn intussen me onbewust zo verzet tegen inbrengen van die interne "kijkslang" dat ik domweg als een ENORME krachtpatster alle personeel om me heen schijn weg te meppen (bloos!).

Voorlaatste keer was ik al opgenomen in ZH en echt een verpleger die apart erbij werd gehaald tijdens onderzoek daar , toonde me met collega getuigen + de aantekening in een soort logboek, dat ik de dader was zijn paar blauwe plekken!
Als de verpleging daar niet overdreef (dat was wel mijn 1e vermoeden!) waren er 4 volwassenen nodig om mijn meppen te ontwijken en me zo klem te houden dat de slang door de slokdarm ging...oops...

Normaal ben ik echt super zachtzinnig en kan al geen insect doden ;)
Kracht heb ik door 'ziektes' ook bijna niet fysiek, dus snap wel dat adrenaline dit bv voor kort kan bewerkstelligen, maar is dit de enige verklaring?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wellicht heb je dan lastvan een delier. Dit kan na een narcose en ws ook na een roesje. Hierdoor verdwijnen je remmingen en kun je agressief worden, terwijl je dat normaal niet bent.

Een bekende bijwerking van de dormicum is dat je al je remmingen kwijtraakt. Je kan dan door het ontbreken van die remmingen veel sterker zijn. Bijvoorbeeld doordat je bewegingen maakt doe normaal geremd worden door pijn en nu niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100