Hoe kom je van een mond blaar af?

Ik heb een blaar in mijn mond en het irriteert continu. Hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de huisarts heeft er vast wel iets voor
Amadea
11 jaar geleden
Gebruik de ZOEK-knop nadat je "aften" hebt getypt in de witte balk linksboven!

Het beste antwoord

Tegen mondblaartjes of aften gebruik ik altijd Pyralvex. Dit helpt heel goed en je bent zo van je probleem afgeholpen. Pyralvex is verkrijgbaar bij iedere drogist. Het is een flesje met oplossing op basis van o.a. rabarberextract (zie de link). Er zit een kwastje bij om de aft(en) mee aan te stippen. Zelf maak ik de plaats van/rondom de aft (bijv tong/ mond) droog met een zakdoek en stip daarna de aft aan met Pyralvex.
Steenuiltje
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
De minner heeft zeker nog nooit een aft/ blaartje gehad die op deze wijze is behandeld. Dit spul helpt supergoed!

Andere antwoorden (7)

Sorry ik weet niet de naam meer van het spul maar ik weet wel hoe het eruitziet. Ga naar je plaatselijke drogist en vraag daar naar een klein potje met een geel etiket. Er zit ook een kwastje in en het is voor mondblaartjes. Even met het kwastje over de blaar en het geneest zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat brand ontzettend, echt afzien
Mijn oma heeft dit ook je kan bij de apotheker een soort hoestdrank maar dan doe je het alle. Op je blaar. Ik weet niet of je er een recept voor nodig hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel vitamine (Fruit) eten! Of sinaasappelsap drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je soms een afte? In dat geval is de onderstaande link misschien iets voor je:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het hoogstens verzachten en schoonhouden door te spoelen met bijvoorbeeld kamillethee.
Er is ook kamillosan op de markt, dat kun je kopen bij de drogist. Koop dan degene in sprayvorm, dan kun je de blaar specifiek behandelen. Op deze manier zul je er minder last v hebben, maar het moet uiteindelijk vanzelf overgaan. Is het na een week
nog niet weg of wordt het erger, ga dan langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een waterstofperoxide oplossing (circa 3%) helpt.
Het is ook verkrijgbaar bij de DA-drogist.
Als 2de oplossing kun je Pyralvex gebruiken. Is een rabarberextract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aantal keren per dag spoelen met zout lauwwarm water. Simpel maar doeltreffend