Bestaat er een manier om verder te dromen over de laatste droom die je had?

Ik heb telkens dezelfde droom, maar die continueert nooit. Ik wil grasg verder dromen en het 'vervolg' weten! Klinkt misschien gek, maar is er een manier om verder te dromen op een droom? Welke dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Amadea
11 jaar geleden
Ga gewoon lekker dagdromen. Wie weet neemt de nacht jouw ideeën dan wel over!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^^ Zou grappig zijn

Het beste antwoord

Ik weet niet of een lucide droom het antwoord is op jouw vraag, maar het is misschien wel iets voor jou.
Een lucide droom, is een droom waarvan je bewust bent dat je droomt. Je kan dus alles doen wat je wilt in die droom.
Maar aangezien je het vervolg wilt weten is een lucide droom misschien niet wat je wilt omdat je het dan zelf heel erg beinvloed. Het kan zijn dat je vorige droom een lucide droom was, dan zou het een mooie optie zijn om een andere lucide droom op te wekken en verder te gaan.
Dit kan even duren voordat je het onder de knie hebt.
Je kan misschien om je vorige droom af te maken WBTB/MILD, WBTB/WILD en de SDR techniek doen. De eerste 2 opties komen een beetje op hetzelfde neer: WBTB is wake back to bed. Dan zet je voor s'nachts meestal 4 tot 6 uur nadat je naar bed ging je wekker en je gaat weer slapen. Dit moet je combineren met een techniek zoals MILD. Mild staat voor mnemonic initiated lucid dream. Hierbij ga je in bed liggen en ontspan je al je spieren en concentreer je op het voornemen om te herkennen dat je droomt. Herriner je vorige droom, speel deze steeds in je hoofd af, stel je vorige droom was in het bos, stel je voor dat je in het bos loopt, je moet de bladeren proberen te ruiken en de vogels proberen te horen fluiten dat je heel realistisch word. Als je merkt dat je in je droom bent, doe een reality check. Dan kijk je of je aan het dromen bent. Je kan dit doen door in je arm te knijpen of door je neus dicht te knijpen en proberen te ademen door je neus. Als je geen pijn voelt bij het knijpen en je kan ademen droom je. Geniet van je droom, en je moet onthouden. Als je je lucidenheid verliest (het bewustzijn dat je droomt) doe weer een reality check. Als je droom wegvaagt, wrijf in je handen en draai rondjes, dan blijf je verder dromen.
De sdr techniek is de stop drop roll tehniek. Hier komt het op neer dat je in slaapverlamming komt. Slaapverlamming is een stand die je lichaam elke nacht inzet. Je kan dan niet bewegen, dat is handig omdat je dan niet bewegingen van dromen in het echt doet, hier merk je echter niks van omdat je slaapt. Als je slaapverlamming hebt dan denkt je lichaam dat je aan het slapen ben, maar dat ben je niet, je ligt dan in bed en kan je niet bewegen, voor sommige mensen is dit een enge ervaring als ze niet weten wat er aan de hand is. Ook kan je bij slaapverlamming hallucinaties krijgen. Google op: "Stop Drop Roll lucid dream" om te kijken hoe je dit moet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schijf deze reactie omdat ik niet genoeg ruimte had om het hele antwoord te geven. Als je zo diep in slaapverlamming bent dat je dingen hoort die er niet zijn is het tijd om je droom in te stappen. Je kan dit op 2 manieren doen; met je droomlichaam uit je eigen lichaam stappen, of je oude droom levendig voorstellen tot je er in zit. Als je uit je droomlichaam wilt stappen, probeer je om eerst je droomhand te bewegen. Stel je voor dat je een droomhand hebt die je eruit kan halen. Als dit lukt, probeer je met je droomlichaam uit je ehte lichaam te rollen/zweven. Rollen schijnt het beste te werken. Als dit is gelukt droom je. Doe een reality check en doe hetzelfde als ik in het antwoord heb beschreven wat je moet doen als je in een droom zit, veel succes! Hier is een filmpje hoe je de srd techniek doet http://www.youtube.com/watch?v=Tb8eGsu_nX4&feature=youtube_gdata_player
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Zal het vanavond proberen. Dankuuu echt!!!!! xx

Andere antwoorden (1)

Google eens lucide dromen. Ben het nu een maandje bezig en ga nu eerder na bed om langer te kunnen dromen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb altijd lucide dromen. Maar ik wel hetZELFDE droompje als de vorige nacht. Kan ik dat 'kiezen' ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bienanou, als je weet dat je lucide droomt, kan je toch weer jezelf in die droom terug proberen te denken.