naar de sportschool op de fiets of auto?

ik heb me reeds ingeschreven bij een sportschool maar twijfel of ik met de auto/bus ga of fiets(5km ca. 10min) zal het veel helpen om met de fiets te gaan?

Toegevoegd na 21 minuten:
20-30min met fiets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Je hebt dan al wel een lekkere warming-up gedaan, en met een oogje naar het milieu is de fiets natuurlijk ook beter dan met de auto.

MAAAR: als je eerst met de fiets naar de sportschool moet gaan dan maak je voor je zelf een flinke drempel om naar de sportschool te gaan. Doe je dit relaxed met het OV of met de auto dan kom je in ieder geval aan in de sportschool.

Zelf vond ik het altijd moeilijk om te gaan, op de fiets springen en vervolgens knallen, als ik lekker met de bus naar de sportschool ging dan was ik er en ging ik lekker sporten. Als ik er eenmaal ben heb ik wel de motivatie om voluit te gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ga fietsen, dan warm je je spieren ook vast op, ik vindt het raar dat mensen in de auto kruipen om te gaan sporten.

Toegevoegd na 22 uur:
Na je aanvulling net te hebben gelezen, blijf ik bij mijn antwoord, ik fietste vroeger 3 kwartier naar school en later een half uur naar mijn werk en dezelfde tijden was ik weer onderweg naar huis, in plaats van moe, kreeg ik er juist energie van, het maakte mijn hoofd leeg en het was een goedkoop vervoermiddel, ik wou dat ik het nog kon, ik zie alleen voordelen van de fiets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon op de fiets gaan. Lekker doorfietsen naar de sportschool, dan heb je je warming up al gehad.
10 minuten is prima te doen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Op de fiets er naar toe warm je lekker op, en weer terug naar huis "loop je even lekker uit"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fietsen, is beter voor je en bespaart een beetje benzine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De terug weg wordt dan ook een nadeel. Je bent ' klaar ' met sporten, maar je moet je nog wel een half uur in het zweet fietsen om thuis te komen. Terwijl je in de auto stapt, je daadwerkelijk klaar bent met
Sporten, dit is weer beter voor je spieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo beter voor je spieren? Het is niet zo dat als jij denkt: ok, ik verlaat de sportschool, dat je spieren dan deels uitgaan. Als je jouw veronderstelling hierop baseert heb je het gewoon hartstikke fout. Voor je lichaam ben je nog gewoon in beweging. Integendeel, het is vaak goed om te fietsen (cooling down) omdat de afvalstoffen dan sneller uit je spierweefsel word gehaald. Dat zorgt ervoor dat je spieren zich sneller kunnen herstellen omdat er meer O2 bij kan komen. Fietsen na het INTENSIEF sporten kan wel slecht zijn voor je spieren mits het koud is en je je niet goed hebt aangekleed. Dan koelen je spieren te snel af wat slecht kan uitpakken.
Fiets heen en gelijk weer terug, ben je een uur onderweg, beetje tempo natuurlijk. Dan ben je goed bezig en hoef je echt niet meer naar de sportschool. Scheelt ook nog behoorlijk poen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou op de fiets gaan, het wordt lekker weer.
Dus daar heb je ook geen last van.
Je warmt je spieren alvast op.
En je verbrand wat extra calorieën.
Allemaal voordelen! Met de auto kan ik alleen maar nadelen bedenken. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er een half uur over doet om 5km te fietsen dan denk ik dat het inderdaad belangrijk is dat je gaat sporten. Op de fiets bevordert je gezondheid natuurlijk ook nog eens. Binnen mum van tijd fiets je in een kwartiertje naar de sportschool. De terugweg doe je lekker op je dooie gemakkie!