Ik werd vanmorgen wakker, en m'n rechterarm deed niks (verlamd). Hoe kan dit?

Vanmorgen werd ik wakker. En ik wou opstaan maar me rechterarm deed niks. Ik kon hem niet bewegen. Het leek net of ik geen botten meer had in de arm. Na 15 seconden voelde ik er weer beweging in, en kon ik hem weer normaal gebruiken. Ik heb nu nergens last van, maar ik vraag me toch af hoe dit kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K

Antwoorden (6)

Je arm "sliep" nog, misschien een beetje raar erop gelegen. Je hebt ook wel eens een slapende voet, maar dat trekt ook gewoon weer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlak voor het wakker worden zul je op je arm hebben gelegen waarbij je zenuwen een beetje bekneld waren. Na een poosje komt dat weer goed. Het zijn afgeknelde bloedvaten zoals de eerste mensen roepen in deze link: http://forum.fok.nl/topic/885485 dan zou je arm afsterven.

Toegevoegd na 3 uur:
Het zijn GEEN afgeknelde bloedvaten bedoelde ik te zeggen natuurlijk ;-)

De bloeddoorstroming kan altijd minder worden maar volledig afknellen kan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een beetje raar gelegen, waardoor je arm als het ware 'sliep'. Normaal gesproken zal niet snel de héle arm slapen, maar als je bijvoorbeeld iets afknelt in je schouder, er gevoelig voor bent, heel raar ligt of wat zwelling in het gewricht hebt, dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op je arm hebt gelegen kan de bloedtoevoer afgeklemd zijn. Het is niets om je grote zorgen over te maken als dit een enkele keer voor komt. Met wat kalm heen en weer zwaaien komt alles snel weer op gang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eng he. helemaal niets speciaals. dat heet een slaapverlamming. je hersens zijn wakker maar je lichaam nog niet. in je slaap worden er een aantal spieren 'uitgezet' zodat je niet gaat slaapwandelen. als ook je hersens nog een beetje slapen kan je verbeeldingen krijgen als een intvoering van elians. omdat je half wakker bent lijkt dan alles heel echt. als je hier veel last van hebt kan je er eens mee naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook een keertje gehad en toen had ik er die nacht op geslapen