mijn zoontje van 4, heeft vorige week woensdag de prik gehad. gisteren had hij 39.6 koorts. kan dat ook n bijwerking zijn van de prik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ja, het kind kan ziek worden, maar dit is meestal niet het geval.
Het is nl een zwakke vorm van het virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw geval zou ik zorgen dat ik heel erg snel bij de huisarts kwam, wanneer hij vandaag nog steeds zo'n hoge koorts heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Helemaal mee eens! +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Niets is onmogelijk maar het lijkt me een late reactie op de prik.
Mogelijk speelt er op de achtergrond een andere infectie mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij 39,6 graden koorts zou ik het liever eerst aan JOUW ARTS vragen! Die heeft namenlijk kennis van zaken.
En natuurlijk kan het een bijwerking zijn van de vaccinatie. Maar leg deze vraag alsjeblieft waar die hoort. Je eigen arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad daar is de huisarts voor. +
Er kunnen bijwerkingen optreden maar dit is meestal vlak na de inenting.
Gewoon de huisarts opbellen en deze zal je het antwoord kunnen geven en niet afwachten. Het is al een behoorlijke hoge koorts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een griepprik geeft een bescherming tegen de griep, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen griep kunt krijgen,
Pas na de tweede prik ben je meer beschermd, maar ook dan kan je alsnog griep krijgen en dat wordt nogal eens vergeten.
Ook kan hij al besmet zijn geweest, voordat de prik zijn werk gedaan heeft.
Heel veel mensen worden alsnog ziek omdat de vaccinatie eigenlijk veel te laat is gegeven.
Vertrouw je het niet, even naar de dokter bellen voor advies, liever niet naar de dokter gaan met het zieke kind, dan kan het in de wachtkamer anderen besmetten.
Daar zitten al zieke of verzwakte mensen en daar ook nog de griep bij kan te veel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen, direct contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was afgelopen weekend een uitzending op tv over de griepprik en daar vertelden ze in dat veel kinderen koorst kregen...
Maar uiteraard neem kontakt op met je huisarts!!Dat had je gisteren al moeten doen...desnood rij je naar een 1e hulppost van een ziekenhuis....
Zekerheid voor alles....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk speelt er een andere infectie op de achtergrond.
Zou zeker zo snel mogelijk de huisarts raadplegen, al is het alleen al duidelijkheid te krijgen.